Ungarna har en gammal Cougar 440 som variatorn växlar dåligt på. Jag tänkte först renovera den och började leta renoveringskit men blev osäker på vad som verkligen behövs. Jag kontaktade Catmaster för att se vad som behövdes men de menade på att det blev dyrare än en ny primär (Team). Såg även en film på en som renoverade Cometen och den såg bökig ut att få isär fast sånt brukar ordna sig. (Kanske någon har en servicebok för dessa med toleranser mm så kan man kanske mäta och se vad som är kasst så kanske man slipper byta allt.
Vad säger ni som gjort det, är det lönt att renovera eller ska jag leta en bättre begagnad och chansa? En ny är ju lika dyr som skotern och de kommer bara ha den i vinter. Bytte kolvar ifjol, ska fixa variator och dämpare samt finish i år och sen försöka byta upp oss till nästa år då de vill ha något mer lössnöinspirierat.
Vad säger ni som gjort det, är det lönt att renovera eller ska jag leta en bättre begagnad och chansa? En ny är ju lika dyr som skotern och de kommer bara ha den i vinter. Bytte kolvar ifjol, ska fixa variator och dämpare samt finish i år och sen försöka byta upp oss till nästa år då de vill ha något mer lössnöinspirierat.