Vet att det finns en del o läsa om oljesnack men hittar inget som är särkilt uppdaterad info utan det mesta är gamla trådar som ligger så därför tänkte jag ta upp frågan kring 2 takts olja och lite mer specifikt vad ni åker på i era ski doo 850 e-tec motorer.
det rekommenderas xps oljan till brp men det måste finnas alternativ som kostar bra mycket mindre än deras olja.
hart tex alltid kört på mobils 2 takts olja samt OKQ8 sprint oljan i min och mina söners crossar, tävlar inom sporten så grejerna får gå rätt hårt och har aldrig haft ett problem som härleds till dålig olja i någon av maskinerna.
Nu är det crossar och köra mest på sommaren men undrar såklart om nån av dessa kan fungera lika bra.
läst att brp ska ha olja med låg flamtemp (70 grader) för att inte spridaren ska sota och klegga igen, läser man på q8 sprint oljan så ligger den på 70 grader.
Presentera gärna vad ni åker på får
Oljor, hur länge och gärna dom med e-tec motorer, framför allt 850 då dessa skiljer sig lite från gamla 800an.
hoppas på mkt idéer och tips inom detta.
det rekommenderas xps oljan till brp men det måste finnas alternativ som kostar bra mycket mindre än deras olja.
hart tex alltid kört på mobils 2 takts olja samt OKQ8 sprint oljan i min och mina söners crossar, tävlar inom sporten så grejerna får gå rätt hårt och har aldrig haft ett problem som härleds till dålig olja i någon av maskinerna.
Nu är det crossar och köra mest på sommaren men undrar såklart om nån av dessa kan fungera lika bra.
läst att brp ska ha olja med låg flamtemp (70 grader) för att inte spridaren ska sota och klegga igen, läser man på q8 sprint oljan så ligger den på 70 grader.
Presentera gärna vad ni åker på får
Oljor, hur länge och gärna dom med e-tec motorer, framför allt 850 då dessa skiljer sig lite från gamla 800an.
hoppas på mkt idéer och tips inom detta.