Jag hämtade min 2020 49 900ace igår och har provat den en kort stund idag. Tycker inte heller att det är något konstigt med den. Lite fram tung kanske men det är ju en tung motor... Men upplever ingen vinglighet som många påpekar. Sen är det ju en annan boggi på 2020. Kanske gör skillnad, jag vet inte.Provade en 2019 49 pro 600etek i helgen och jag förstår inte varför det klagas på den. Tycker den beter sig precis som den ska. Måste ju ha vart någon galen tå in/ut på de som upplevt konstigheter.
Har 2013 CommanderVilken Commander är det du har? Den med samma spårvidd som Rangern eller GT med bredare?
Nej. Testade ALLT innan jag sålde bort den. Om du har kört den några dagar i blandad terräng förstår du precis vad vi menar. Den maskinen är inte vid sina sinnes fulla bruk. Bästa kvittot för det kommer ju från Lynx själva, då de året efter bygger om den helt, igen, trots nytt chassi 2019.Provade en 2019 49 pro 600etek i helgen och jag förstår inte varför det klagas på den. Tycker den beter sig precis som den ska. Måste ju ha vart någon galen tå in/ut på de som upplevt konstigheter.
Jag tror att de flyttat tillbaka spindlarna har stor betydelse.Jag hämtade min 2020 49 900ace igår och har provat den en kort stund idag. Tycker inte heller att det är något konstigt med den. Lite fram tung kanske men det är ju en tung motor... Men upplever ingen vinglighet som många påpekar. Sen är det ju en annan boggi på 2020. Kanske gör skillnad, jag vet inte.
Du har nog rätt i mycket när det gäller positionen av skidorna. Dom är nån cm längre bak på 2020.Jag tror att de flyttat tillbaka spindlarna har stor betydelse.
Tänk dig att du gör armhävningar, med armarna långt utsträckt framför dig...om någon skulle gå förbi dig och peta dig i sidan, skulle du tippa på sidan direkt.
Om du skulle göra armhävningar med armarna i axelhöjd, med lite bredare utsatta händer, då skulle du vara jävligt stadigt ifall någon petade i dig.. det skulle vara näst intill omöjligt att välta dig..
Ungefär så ser jag på tippigheten hos Ranger 2019. Skidornas position är alldeles för långt fram, i kombination med en boggi som byggde på vingligheten..
Jag tror också att det inte bör dröja länge tills det finns trimkit till 600efi. Har undersökt en del och det skulle inte kosta många kronor att få typ 110hk ur den motorn. Bara det kommer en powercommander eller liknande till 600efi.Jag hör bara bra saker om tundran! Att den ska vara mer som gamla tiders snögångare och gå ovanpå snön hellre än add vålda sig fram medelst vattenjetprincipen.
Undrar hur länge det dröjer innan det dyker upp trimkit till 600EFIn? Det är ju vad jag förstår i grunden en R-motor med annat bränslesystem och utan avgasportar.
Avgasportar är ju i princip onödigt ändå på en skotermotor, sätts nog dit mera av ljuddämpningsskäl än annat, men frågan är hur långt bränslesystemet räcker??
Första liraren som lanserar ett 100-110 kusars kit till 600EFI som inte kostar som mellanskillnaden till en Summit lär få kränga ett gäng!!
Många sådana val gör tillverkarna av prispolitiska skäl. Till syvene och sist skiljer det knappt något alls i tillverkningskostnad mellan exempelvis en Summit SP och en Freeride. Vad dom gör är att lägga upp en plan för vad som ska påverka utpriset och hur mycket och sen försöka få den tabellen att stämma någorlunda över hela programmet.Hur stor är skillnaden mellan 600efi och etec känns dom likadana så länge man kör hyffsat lugnt och inte nyttjar max effekten. Tycker det är synd dom inte säljer Tundra med 600 etec men dom kanske tycker den blir för dyr.
har inte kört nya 600r etec än, men jämfört med tidigare etec tycker jag efi:n går bättre, så länge man håller sig upp till 85hk uttag... skulle gissa att den är väldigt likvärdig 600r etec upp till 85hk.Hur stor är skillnaden mellan 600efi och etec känns dom likadana så länge man kör hyffsat lugnt och inte nyttjar max effekten. Tycker det är synd dom inte säljer Tundra med 600 etec men dom kanske tycker den blir för dyr.