600 rr som dör av/går dåligt vid hårda landningar

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Tjena vet det är en gammal tråd men har råkade se en möjlig lösning på blocket så tänkte jag kan skriva det =)

så här står det:
Speciellt på mikuni rack style förgasaren, som sitter på arctic cat, polaris och ski-doo. Golvet på flottörhuspluggen och huvudmunstycket ligger så nära bränsleflödeshålen på original pluggen, att en hård landning med skotern kommer att tvinga bränslet ut från hålen! Vilket gör att motor suger i massa luft, som oftast resulterar i motorskador och haveri. Hålen är flyttade på DJ-548 och DJ-549 muttrarna, så denna situation kan aldrig uppstå med dom.

http://www.blocket.se/vasterbotten/Mikuni_rack_style___flottorhus_och_pluggar_24857161.htm?ca=3&w=3

jag skulle köpa såna pluggar istället för att mixtra med att lägga i slangbitar mm som ni skrev om:)

Lycka till
//Robin

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Tjena vet det är en gammal tråd men har råkade se en möjlig lösning på blocket så tänkte jag kan skriva det =)

så här står det:
Speciellt på mikuni rack style förgasaren, som sitter på arctic cat, polaris och ski-doo. Golvet på flottörhuspluggen och huvudmunstycket ligger så nära bränsleflödeshålen på original pluggen, att en hård landning med skotern kommer att tvinga bränslet ut från hålen! Vilket gör att motor suger i massa luft, som oftast resulterar i motorskador och haveri. Hålen är flyttade på DJ-548 och DJ-549 muttrarna, så denna situation kan aldrig uppstå med dom.

http://www.blocket.se/vasterbotten/Mikuni_rack_style___flottorhus_och_pluggar_24857161.htm?ca=3&w=3

jag skulle köpa såna pluggar istället för att mixtra med att lägga i slangbitar mm som ni skrev om:)

Lycka till
//Robin
Smart grej men jag tror dessvärre inte att den funkar på RR. Eller ja jag tror inte att den kommer gå att montera då jag fått fila ner just dessa pluggar på förgasarna till både 600 och 800an eftersom de ligger för nära chassit... Men det är på ett 440 chassi så eventuellt då om fuggarna sitter högre upp/är mer vinklad på RR, har inte skruvat i nån så det vet jag inte... Men nån som har en RR kan kika hur mycket utrymme det finns under det kan ju va värt att testa...

Aviator

Välkänd medlem
1 jan 2000
176
0
6
Det är inte mycket plats där, orginalpluggarna nuddar nästan chassit.