Har en 800etec som fick sig en smäll mot a-armarna på höger sida i 70km/t mot träd så framvagn, dämpare, s/e-modul, höger ryggrad & och oljebehållaren gav upp. Skotern demonterades snabbt utan att lossa motor sen pga ändrande förhållanden osv vart den ståendes i ca 10mån.
Till problemet:
Nu när allt är bytt och man startar så startar den lätt med acceptabel tomgång men bluddrar på gasen så det låter som den håller på att dö av men pumpar man då upp varven finkänsligt med gasen går det helt plötsligt till sig och verkar gå bra vid testkörning. Däremot ligger tomgången alldeles för högt då istället, runt 2600rpm.
Har forskat i detta och min uppfattning efter det är att det lutar åt att TPS:en behöver nollas via buds, eller vad säger Snowmobile folket?
Till problemet:
Nu när allt är bytt och man startar så startar den lätt med acceptabel tomgång men bluddrar på gasen så det låter som den håller på att dö av men pumpar man då upp varven finkänsligt med gasen går det helt plötsligt till sig och verkar gå bra vid testkörning. Däremot ligger tomgången alldeles för högt då istället, runt 2600rpm.
Har forskat i detta och min uppfattning efter det är att det lutar åt att TPS:en behöver nollas via buds, eller vad säger Snowmobile folket?
Last edited: