Tänkte uppdatera med bilder på vad som hänt med min maskin senaste dagarna, hoppas det uppskattas...
Motorn har ju monterats och så även VESen, som de flesta säkert vet är det något av ett krav att byta alu ventilerna mot rostfria om det inte är gjort. Rostfritt till vänster, alu till höger...
Något som maskinen inte vill gå in för att vara är iaf servicevänlig VESen måste monteras ihop bit för bit direkt på motorn, annars får man inte dit den :argh: Man kan ju dock inte klaga eftersom maskinen bredvid faktiskt måste den mest serviceovänliga maskinen någonsin, men det blir ju mer manligt så
Jaja, oljebehållaren var vi tvungna att relokalisera och jag hittade en rätt så ***** bra plats ändå, lågt och centralt.
Hållaren tillverkad, pulverlackad och provmonterad.
Hållaren monterad inkopplad och fylld men smörja, har även dragit mina fina slangar klart, allt gick förhållandevis j*vligt bra ändå
Såhär löste fastsättningen på ovansidan...
En helhets bild på hur den ser ut just nu, börjar likna nått :beer:
Det är nu det börjar bli riktigt kul att meka när man får se hela skapelsen komma till liv igen
Visst ser det bra ut? Jag själv e nästan förvånad över hur smidig monteringen har varit än så länge