Jag har försökt hålla mig men jag måste bara skriva några rader.
Är det någon idé att diskutera det här ämnet något mer?
Det verkar ju inte som att någon kommer att ändra sin åsikt ang. slutbrukar ändå.
Jag är själv emot fjortisbrukar som bara lever jävel, men vad hjälper det att gnälla å kasta skit på ungar i ett forum, jo, det ska jag berätta;
-NADA!
Jag tar inte dom i försvar men man måste försöka se realistiskt på det hela.
Det kommer förmodligen alltid att finnas dom som kör med t.ex speedtechs eminenta och diskreta burkar, och tack vare dom kommer det att skapas mer och mer förbudsområden.
Att ha som argument att man bara kör lugnt när man är nära bebyggelse är bara rent ***** svammel. Det lever satan ändå. Sen tror jag knappast att korvgrillarna och våra kära skidåkare är på coop-parkeringen och grillar? Nej, dom är där vi kör, och ska man köra så att man inte stör dom så är det väl lika å köpa ett par skidor själv. Slutbrukarna hörs ju som sagt flera kilometer, å vem saktar in till 20km/h 2km innan man passerar en skidåkare och gasar på först efter 2km?
Ett annat argument är att man skiter i om det låter för dom där ***** skidåkarna kan bla bla bla...
Ett till argument som jag såg här är när man gnäller på gräsklippare. Stor mening.
Skidåkare klipper gräs lika mycket som skoteråkare så dom lär nog inte gnälla på det och skapa förbudsområden för gräsklippning, så det är lika å släppa det.
Såg att man jämförde slutburktsljud mot en härlig V8. Ja, V8:an låter, men vad ska man göra? Förbudsområde mot V8

r som låter högt? Kanske rent av förbjuda bilar. Då blir det ju tyst i alla fall.
Nä, skärp er och väx upp för fan.
*Antingen förstår man vad det handlar om, det här med slutbrukar
*Antingen vill man inte förstå
*Eller så är men helt enkelt för dum för att förstå
Vem är du?