Avgas (Flygplans bränsle) 100okt Low Lead

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
Man kan ladda mer eller köra med högre grundkomp utan risk för spikningar jämfört med lägre oktan, dvs det går att få ut högre effekt
jojo det fattar ju jag oxo men om man ställer in maskinen med högre grundkomp och ett högt oktantal så får man ju jaga soppa därefter

det jag menar är ju att det är knappast värt att ställa in maskinen därefter om man har problem att få tag i högoktanig soppa

enklare att montera ett piggyback metanolsprut, fin effektökning

yamaha et 700 pro

Välkänd medlem
29 aug 2009
250
0
16
vidsel
när jag var i gävle i sommras så såg jag en mack som sålde 99 okt... jag såg inte i syne.. xD
synd att man inte tog sig en dunk å köpte lite soppa där..
:D

BMR

Välkänd medlem
8 nov 2007
268
0
16
Journalförs den volymen också?
Annars är ju det en ganska gångbar idé att ta av det, om det handlar om mängder av värde?
Nej inte det, oftast sparas den i ett fat eller dunk för att senare användas till någons 2-taktare.

Oftast inga mängder som dräneras ut heller, beroende på väder och risken för att man fått kondens/vatten i tankarna så mellan några cl till max 5 dl

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
när jag var i gävle i sommras så såg jag en mack som sålde 99 okt... jag såg inte i syne.. xD
synd att man inte tog sig en dunk å köpte lite soppa där..
:D
...
Shell har ju V Power
http://www.shell.com/home/Framework?siteId=se-sv&FC2=/se-sv/html/iwgen/shell_for_motorists/zzz_lhn.html&FC3=/se-sv/tailored/shell_for_motorists/fuels/vpower_p/introduction.html
men där är närmaste i Sundsvall också.

Vad flyger de med uppåt gränsen, kanske finns dära nått gammalt restlager?.

Annars kommer man i närheten av 20 kr om man köper Alkylat i större mängd 200-1 000 l och det räcker ju en säsong om man kör trimmat

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
En Xylen-brygd ska man väl få ned till under 18:-/liter? Har en liten minnesbild av att en liter kostade 55:- när jag på färgaffären för ett par år sedan.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=32344
Jo har funderat på det, inte kollat vad det kostar nu. Toulene var visst lite bättre för motorn har jag för mig. Kan visst blanda i uppemot 20-25%. Nu får jag ju inte ha det på svemo-tävlingar, men hade ju funkat för träning å nån kortare korvgrilltur kanske.
Har dock beställt lite aspen r å ska se om det räcker för mina behov.