Han körde manuellt med nån ratt han satt o vred på, har ingen bänk hemma så jag är inte så insatt hur de funkar
vattentempen togs inte då vi körde korta körningar med paus imellan.
Iaf så flyttades egt sensorn till markering blå (bilden inlägget ovan) började med mag sidan, körde en liten sväng runt åkern tills vatten tempen låg ungefärligt bra (avgastempen ligger vid 400 - 580 varierad gas dock ej fullt) sen drog jag mot leden med fulla spjäll i ca 10sekunder sen sneglar jag på egt tempen ser 1205ft sen dör mätarjäveln med fullspjäll ca 15 - 20sekunder, fanskapet har tydligen smält eller liknande så jag har inte en aning men sensorn ska palla 700 grader så det va nog en bit varmare än det tydligen. så en mätning på pto sidan kunde ej göras... åker hem med varierat ca 7000 rpm till fulla spjäll, flyger in på gräsmattan sen nyper jag bromsen för nu fan ska det kollas kolvspolning och stift... stiftena ser i min mening bra ut.
kollar in på kolvtoppen o det ser riktigt bra ut till och med aningen fet...???? jag fattar ingenting.....
tycker det verkar konstigt att stift och kolvtopp ser bra ut då den tydligen går så inihelvete snålt..
nåväl nu dyker en annan grej upp,, sätter i stiften och tillbaka med pipan och tar en tur nån kilometer... jag ligger på 6000 - 7000rpm och lullar sen stannar jag så går den inte ner på tomgången förrns kanske efter 5 - 7 sekunder dvs den tomgångar på ca 2500 - 2800...
aha tänker jag TJUVLUFT!, åker hem med lagom inspiredad körning och tomgången ligger på ca 2500 när jag stannar... tar fram startgasen som ligger i ladan och letar tjuvis... inte en reaktion, håller gasen vid 3500rpm stadigt sen sprayar jag som en tok ÖVERALLT, över spridare, hela magnapullen även hålet som går ner till magneten, bakom variatorn ja you name it.. inte en reaktion... jävla skitskoter =)
har nu monterat av fuelrailen med tillhörande spjällhus + gummi och korgen på mag sidan för inspektion hann inte ta lös korgen och gummit på pto sidan för det va dags att hämta den lille på dagis.. , så nu ska jag kika över spridarna så det inte är skit i dom eller liknande... ja som ni ser så griper jag efter halmstrån då jag inte har en aning var jag ska felsöka, för skotern går juh onekligen bra 135hk original är juh inte så illa, men en liten funderare,, skulle jag se den effekten om den drog tjuvluft?? har tjuvluft nån inverkan i större grad på bränsle vs luft på en insprutare?? ja det är 1000 frågon...
nåja samma sak varje säsong ett jäkla massa skruvande... kan lika gärna köpa mig en renegade 800 rev för det är ett evigt skruvande hela tiden iaf =)