Bränsleförbrukning på en skidoo 800 sdi -04

spaz

Medlem
5 jan 2008
20
0
1
härnösand
alltså den piper 2 gånger när man har startat skotern ibland kan det pipa hela tiden men då sitter nödstoppen inte riktigt i,
sen piper den 2 gånger efter man har stängt av skotern, mén det är just när man lägger i backen och backar så piper den såååå högt så man känner sig som en busschafför =) men jag sko kolla imorgon ifall jag kan tejpa eller nåt annat..

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
jag ska kolla ifall jag kan tejpa igen tutan för den låter som f-n
men den piper ju även när man har startat och stänger av skotern.
Den ska inte tjuta överhuvudtaget mer än 2 ggr när den har känt av att det är rätt nyckel,
något är det som den då saknar tydligen, kolla upp med dator och se vad den ger för meddelanden, den borde ha lagrat felet.
alltså den piper 2 gånger när man har startat skotern ibland kan det pipa hela tiden men då sitter nödstoppen inte riktigt i,
sen piper den 2 gånger efter man har stängt av skotern, men det är just när man lägger i backen och backar så piper den såååå högt.
men jag sko kolla imorgon ifall jag kan tejpa eller nåt annat..
Maskinen skall pipa till med 2 snabba "Pip" precis efter det att den gått igång och på den lilla digitala displayen skall du kunna utläsa 9-9

Maskinen skall INTE pipa när du stänger av den !

Följ Dooleys råd och gör en felkods avläsning hos närmsta LYNX / Ski-Doo service ställe.

.

*Grane*

Ny medlem
8 dec 2008
2
0
1
Hjoggböle/skellefteå
800SDI motorn fanns bara under 2004 och pga. att det med insprutningen blev för lite soppa över för kylningesskull så skar dom flesta av dom, finns bara ett fåtal kvar som fortfarande går, sedan till 2005 komme rotax med 800powertek motorn där dom körde med förgasare eftersom dom fick det att funka mkt bättre och den motorn går väldigt snålt med tanke på förutsättningarna. Sedan till 2007 komme 800R motorn med vätskekylt vevhus vilket gjorde att man kunde plocka ut ännu mer effekt, satt dock bara på summit maskinerna 2007 och komme på sportmaskinerna 2008