Hej! skulle behöva lite hjälp!
Jag har en lite moddad Rave670 -95 som aldrig vill funka riktigt :/
efter att i stort sett allt som kan gå sönder har gått sönder så har jag bara en dämparrenovering kvar till att jag är rätt nöjd med maskinen, MEN
Den är orginal i motor och en kolv brann upp 2005 så jag helrenoverade hela motorn då. efter lite strul med den där j-la slidskivan så startades den upp och gick några mil 2006 (2 skotrar då)
Nu till problemet: slidskivan är nu med experthjälp monterad på ett riktigt sätt men skotern går magert och jag behöver hjälp med va f-n de kan va???
visst kan jag utesluta ett tändningsfel och koncentrera mig på bränsleförsörjningen?
kan man se om bränslepumpen håller på att ge upp?
Det sitter ett filter efter tanken men det ser fint ut
och vad jag har hört så samlas all skit i 90graders kopplingen in till tanken?
Nån som vet hur man ska kolla det på ett enkelt sätt? dvs inte montera lös hela tanken..
vore väldigt tacksam för lite tips!
(mitt eget tips är snart C4!! ;P )
Jag har en lite moddad Rave670 -95 som aldrig vill funka riktigt :/
efter att i stort sett allt som kan gå sönder har gått sönder så har jag bara en dämparrenovering kvar till att jag är rätt nöjd med maskinen, MEN
Den är orginal i motor och en kolv brann upp 2005 så jag helrenoverade hela motorn då. efter lite strul med den där j-la slidskivan så startades den upp och gick några mil 2006 (2 skotrar då)
Nu till problemet: slidskivan är nu med experthjälp monterad på ett riktigt sätt men skotern går magert och jag behöver hjälp med va f-n de kan va???
visst kan jag utesluta ett tändningsfel och koncentrera mig på bränsleförsörjningen?
kan man se om bränslepumpen håller på att ge upp?
Det sitter ett filter efter tanken men det ser fint ut
och vad jag har hört så samlas all skit i 90graders kopplingen in till tanken?
Nån som vet hur man ska kolla det på ett enkelt sätt? dvs inte montera lös hela tanken..
vore väldigt tacksam för lite tips!
(mitt eget tips är snart C4!! ;P )