Satt och funderade om man skulle ha kostat på bättre dämpare på 850in och i så fall vad. Jag tycker att den kan vara lite nervös och ge lite oväntade kast dels vid ren myrsurf och även vid skråning. Den blev bättre när jag tog bort skidbreddarna fram men är fortfarande nervös och mina egna analyser leder till att det kanske hade varit bra med justerbar retur på dämparna så att den inte fjädrar ut för fort. Sen är jag inte helt säker på att skidorna är de bästa heller.
Vad kör ni för dämpare på era summitar och hur tänker ni kring detta?
Jag tänker ju i framvagnen i första hand men hur ska man tänka när det kommer till boggien? Hur "kass" är original där egentligen. Jag har svårt att själv lista ut dels vad jag söker och hur jag ska nå det. Minns ju när jag hade Nytron (RTX SE med en jäkla massa justeringsmöjligheter på alla dämparna) hur svårt det var att komma fram till något vettigt och hur lätt det var att klicka bort sig på dem.
Vad kör ni för dämpare på era summitar och hur tänker ni kring detta?
Jag tänker ju i framvagnen i första hand men hur ska man tänka när det kommer till boggien? Hur "kass" är original där egentligen. Jag har svårt att själv lista ut dels vad jag söker och hur jag ska nå det. Minns ju när jag hade Nytron (RTX SE med en jäkla massa justeringsmöjligheter på alla dämparna) hur svårt det var att komma fram till något vettigt och hur lätt det var att klicka bort sig på dem.