Försäkringen

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Försäkringsbolagen gör inte en mer avancerad undersökning än att dom kollar på annonssidor ungefär vad skotern/bilen är värd och så lägger dom sig någonstans i mitten (förhoppningsvis)

En del skamlösa bolag gör som mitt nuvarande (trygghansa) att dom kollade vad bilen var värd och bjuder 6000 under den lägsta på blocket

Har så här långt 3 krockade bilar (aldrig vållande) och har fått ut en okey ersättning på dom 2 första men nu senast alltså ett skambud

Värdeingen på skotern/bilen kan skilja ganska så stort mellan bolagen (och som jag upptäckt också mellan dom olika värderingsmännen på bolagen) men alla jag har pratat med hittils refererar alltid till blocket när dom sätter en värdering

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Kvaddade min Viper efter ca 1månad. Mattan gick sönder på älven.

5000kr i självrisk och sen fick vi tillbaka lika mycket som vi gav för skotern.

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Kvaddade min Viper efter ca 1månad. Mattan gick sönder på älven.

5000kr i självrisk och sen fick vi tillbaka lika mycket som vi gav för skotern.
Alltså.. Nu måste jag få ett svar på den eviga frågan:
Sålde ni den vipern till KSMC som sen blev stulen men som hittades?

Isf så känner jag han som äger den, han säger att mattan hade gått av då det hade gått fort efter isen..

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Alltså.. Nu måste jag få ett svar på den eviga frågan:
Sålde ni den vipern till KSMC som sen blev stulen men som hittades?

Isf så känner jag han som äger den, han säger att mattan hade gått av då det hade gått fort efter isen..
Yepp det var min. Försäkringsbolaget hade köpt skotern av oss dan innan så det var deras skoter :D

Mattan gick inte av. Det var två remsor som gick sönder så dom snurrade runt och slog sönder allt tills ja fick stopp på skotern. Ja tävlade mot en F8 -08 så jag maxade skotern så det gick lite för fort ;)

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Yepp det var min. Försäkringsbolaget hade köpt skotern av oss dan innan så det var deras skoter :D

Mattan gick inte av. Det var två remsor som gick sönder så dom snurrade runt och slog sönder allt tills ja fick stopp på skotern. Ja tävlade mot en F8 -08 så jag maxade skotern så det gick lite för fort ;)
Haha okej, då vet jag vem som äger den skotern just nu :)
Han är nämligen född 1 dag efter mig och vi har varit polare sedan BB eftersom vi var grannar i ca 12 år :D