Hej,
behöver era råd då jag går vilse i Skoter-marknaden.
Helt nybörjare på Skoterområdet, men kommer flytta upp mot snö-rika marker och kommer köpa en maskin till nästa säsong.
Det jag söker som jag behöver era råd kring är att jag vill få en shysst touringskoter, inget fartmonster utan mer viktigt att den är driftsäker och enkel i underhåll. Tänk Volvo 240
Kommer främst gå på leder och kunde vara praktiskt om det går att dra släde där barnen kan sitta.
Det jag kollat på som jag gillar är, Yamaha RS venture tf, Arctic cat pantera 7000, Polaris adventure 550. kanske även nyare modell av Yamaha viking
Vill få en ganska ny, med hyffsat få mil på mätaren. Kan tänka mig 50-100,000 kr.
behöver era råd då jag går vilse i Skoter-marknaden.
Helt nybörjare på Skoterområdet, men kommer flytta upp mot snö-rika marker och kommer köpa en maskin till nästa säsong.
Det jag söker som jag behöver era råd kring är att jag vill få en shysst touringskoter, inget fartmonster utan mer viktigt att den är driftsäker och enkel i underhåll. Tänk Volvo 240
Det jag kollat på som jag gillar är, Yamaha RS venture tf, Arctic cat pantera 7000, Polaris adventure 550. kanske även nyare modell av Yamaha viking
- Vilken är mest driftsäker och enklast i underhåll av ovan, eller finns det bättre lämpade modeller?
- En ytterligare aspekt som kan vara intresse är ägandekostnad/generell kostnad för reservdelar osv
- Är det några större servicar man ska kolla extra om dessa är utförda som är kostsamma,? (tänk motsvarigheten till kamremsbyte på bilen
Vill få en ganska ny, med hyffsat få mil på mätaren. Kan tänka mig 50-100,000 kr.