Fusion 900 cross-styre + styrhöjare. hjälp

Ruyy

Medlem
27 feb 2005
10
0
1
Norrland
Hejsan!
Har införskaffat mig en Polaris Fusion 900 -05. Mina frågor lyder.

1. Är det några kablar dragna inuti styret?
2. Räcker nuvarande längden på bromsslangar, elsystem och gasvajer osv. om man sätter på styrhöjare? isf hur många tum kan man höja utan problem?

3. Hur bökigt och jobbigt var det när DU satte på styrhöjare och cross-styre? Tips och trick uppskattas gladeligen :)

Tack på förhand och ni som egentligen inte har någon aning om vad ni pratar om behöver inte bekymra sig över att svara på denna tråd.

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Är väl ingen konst att klämma på ett crossstyre + höjare.
Du kan själv mäta på ett ungefär hur hög höjare du kan ha, sträck bara på wajrarna & se hur långt de når.

Om du är intresserad så har jag ett crossstyre liggandes hemma i utmärkt skick. Även en gaswire förlängare i oöppnad förpackning.

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Gör så här.. riv isär skruva lös.. kolla hur långt upp du får styret mät i mellan och tada där ser du hur lång du kan ha utan färlänga rubbel och bit.... haj

Ruyy

Medlem
27 feb 2005
10
0
1
Norrland
Tack för era svar. Men anledningen till varför jag öppnade en tråd i forumet var för att få tips och råd av folk som redan har gjort och provat detta. Då slipper jag utan behöver endast köpa och bygga. Vill inte riva isär och sen märka att det bara blir bajs.

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
det är inga kablar dragna i styret. jag har höjt mitt ca: 20cm och det är precis så högt som jag kan ha det. det som inte räcker riktigt om du ska höja mera är elkablarna. men tar du lös lite strippor under huven så vinner du några cm av det.

Ruyy

Medlem
27 feb 2005
10
0
1
Norrland
Underbart. Tusen tack. hur gjorde du med "Ljus, back dosan" på styret. var den bara att skruva lös och sätta på det nya styret?

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Att skruva lös styret och dra så långt det går och mäta kan bli väldigt fel. Du måste tänka på att du ska kunna sväänga också och på vissa skotrar behövs mer vajer vid "fullt styrutslag" än vid rakt styre. Tips till er andra, Ruyy har ju fått svar på sin fråga.