Jag har nu varit ute o lajat lite med min gamla yamaha.... har bara ett "litet" problem... den går lika fort på 3/4 gas som på fullt...och detta är på en sjö med LITE snö... problem med variatorn antar jag... men vad ska jag leta efter ?
På min var det drevning och tyngre vikter
som gällde efter jag satt på högre kammar.
Så var den precis som du beskriver att din är,det blir så när dom går tyngre.Jag kör polaris men det kan nog vara liknande på alla fabrikaten. Men har den alltid varit så ? Kanske sliten rem,skitiga
,slitna variatorer eller nåt annat? Man behöver pyssla om sina variatorer då och då.
mvh: Bosse..........
okej.... tror det kan vara viktningen i sånna fall har ju 28mm matta på istället för original 19mm..... remmen är helt nybytt till yamahas originalrem. ska gå igenom variatorerna efter nyår.
jag ska pyssla om hela skoterjäveln efter nyår.... vill att skotern ska ha fett acc behöver inte göra mer än 100...
Har du gått från 19 till 28 tror jag att det skulle vara lämpligt med 2 kugg mindre
på övre drevet,om den inte är drevad sen tidigare,samt tyngre vikter.
Tyngre vikter, är dom dyra ? svåra att montera ? jag har inte meckat skoter alls innan och försöker lära mig så mycket som det bara går. har inte hittat några vettiga ställen att köpa skoterdelar från än.