inför vintern..

• Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

tjenare
det är så att jag har en mxz 700
jag undrar vad det är jag ska gå igenom?
vilken olja man ska änvända? för att smörja osv.
ifall ni vet nån platts där man kan köpa billiga remmar?
tacksam för svar..

roppin

Välkänd medlem
9 nov 2005
268
0
16
åre
D kan ju alltid fetta in alla lager/nipplar i boggien, byta stift, kolla om mattan behöver spännas å lite sånna små saker är alltid bra.

Rekomenderar att du köper orginalrem istället för billi kopior, det lönar sej i längden med att ha bra remmar eftersom en kopia sällan är identisk med orginal.
Märker stor skillnad på min maskin hur den går med kopia-orginal.

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
56
Kalix, Sweden
www.kartman.se
En bra grej är att riva ut boggien och kollar ALLA hjullager, speciellt i vändhjulen. Lagren brukar ta mycket stryk då de står still hela sommaren med
fukt/kondens i sig. Samt att lossa på dämparna och kollar hur glappt det är i bussningarna. Så länge boggien är monterat eller dämparna är på plats så känner man inte av glappet. Lite onödigt att köra om bussningarna är slut och det nöter mot axlarna. Samma gäller framvagnen. Drivlagren fram, speciellt det på variatorsidan är också bra att kolla. Inte bra om det pajjar.

E

ejwbegysv

roppin skrev:
D kan ju alltid fetta in alla lager/nipplar i boggien, byta stift, kolla om mattan behöver spännas å lite sånna små saker är alltid bra.

Rekomenderar att du köper orginalrem istället för billi kopior, det lönar sej i längden med att ha bra remmar eftersom en kopia sällan är identisk med orginal.
Märker stor skillnad på min maskin hur den går med kopia-orginal.
Jag kör absolut inte med orginalremmar...

Kör med Ultimax 3 nu och dom håller längst än så länge... och halva priset :)

S_ummit700

Välkänd medlem
1 jan 2000
102
0
6
ejwbegysv skrev:
Jag kör absolut inte med orginalremmar...

Kör med Ultimax 3 nu och dom håller längst än så länge... och halva priset :)

Vart köper du dom remmarna ifrån ?