Info: Polaris Sport 340

XorcessX

Medlem
20 jan 2008
32
0
1
32
Bräcke
Hejsan, jag är en kille på 15bast, funderat på en ny skoter, skotern jag har nu är en skidoo olympique med en Elan Deluxw motor på 15 vilda hästar =P
Men aja, till saken... har pratat med farsan om vilken skoter man kan skaffa sej.. o han säger att en Sport skulle vara bra, =/ visst, dom är bränsle snål o så, o han säger att den gör över 120km/h "tror vad jag vill på de".. men komigen, 36 hästar?... visst, den går nog bra mycket bättre än Skidoon.. men ändå.. jag vill ha lite drag i skotern.. till min fråga, Går dom verkligen bra?.. är de nå "sprutt" på dom?, toppfarten?, har ni något bättre förslag på skoter?.. aja, Ha de bra!!:D

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Hade en sån själv när man var yngre.... jag tyckte dem gick rätt bra och alla skotrar är pigg upp till en viss hastighet.... angående hastigheten så har jag för mig att jag körde 120-130 efter is väg :D..... Och det bästa av allt var ju när man köpte denna skoter var ju fjädringen..... gudomlig när man var van bladstudds....

XorcessX

Medlem
20 jan 2008
32
0
1
32
Bräcke
aaa.. jo, man kanske ska överväga att köpa sej en sån^^ fast har även funderat på sport 440, lite mer drag i dom kanske... =)

der_sturm

Välkänd medlem
30 nov 2007
244
1
16
Östersund
Alltså varför inte köra på en 340, måste ju vara helt perfekt och åka av sig på när man är 15. Vad värdesätter du mest, köra mkt skoter eller meka en ***** massa?

sport är väldigt driftsäkra och bränslesnåla.

XorcessX

Medlem
20 jan 2008
32
0
1
32
Bräcke
Alltså varför inte köra på en 340, måste ju vara helt perfekt och åka av sig på när man är 15. Vad värdesätter du mest, köra mkt skoter eller meka en ***** massa?

sport är väldigt driftsäkra och bränslesnåla.

Joo, visst är de så... även funderat på indy 400...-88 , Sporten är ändå huvudprioteringen nu iaf... ;)

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Tjenna igen.... har haft en indy 400 också och dem är också rätt driftsäkra och rätt pigga för att vara 400cc och 60hk.... Men dock så är 340 bäst i jämförelse i hållbarhet

XorcessX

Medlem
20 jan 2008
32
0
1
32
Bräcke
Tjenna igen.... har haft en indy 400 också och dem är också rätt driftsäkra och rätt pigga för att vara 400cc och 60hk.... Men dock så är 340 bäst i jämförelse i hållbarhet

Jepp, en polare har en sån o den är rätt pigg... , =) Men sporten hänger nog på 400,an på sjön... aja, farten är väll inte så viktig ändå... viktigast är ju inte farten... om den gör 120-130 som du säger så räcker de gott o väl o lite till... tack för all info iaf =)

XorcessX

Medlem
20 jan 2008
32
0
1
32
Bräcke
Hej igen... Har funderat lite igen... Min dröm just nu hade varit en 500 EFI SP... en riktigt snygg, varvvillig, härlig skoter... Men då är de julite mer pengar att lägga ut oxå... vet att EFI går ganska hårt för en som är 15 bast kanske, men jag en van skoter förare och jag brukade köra farsans XLT vid 10 års ålder =P men men... jag kan ju formulera frågan så här, va skulle ni rekomedera för en kille som mej?.. vilket märke som helst, Tack på förhand, /Basse

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Jamen en polaris så KLART :D.... Billiga.. bra fjädring och finns delar till dem när det går sönder..... Skulle jag välja en 500 mod. så skulle jag välja med FÖRGASARE för att det är mindre bekymmer....

XorcessX

Medlem
20 jan 2008
32
0
1
32
Bräcke
Jamen en polaris så KLART :D.... Billiga.. bra fjädring och finns delar till dem när det går sönder..... Skulle jag välja en 500 mod. så skulle jag välja med FÖRGASARE för att det är mindre bekymmer....

Hehe, jo dom säger att EFI´n krånglar mkt ;) Men man för väll köpa en med förgassare^^ finns en del sånna på blocket :D o dom går ganska hårt va? :D