Köpa underställ typ overall/body

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.277
1.097
113
Stora Blåsjön
Efter att ha kört med tobe overallen i två helger så har jag insett att overall är helt överlägset!

Men jag söker nu även ett underställ fast som overall.
Någon som har tips på vart man kan hitta dessa? Verkar inte helt enklet att finna... eller är jag lat att söka :) söker man på google bilder så hittar jag mest fina tjejer i body dräkter visserligen trevligt det med...

Last edited:

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Har också letat utan att finna.hoppas någon kan komma med något förslag. Det enda jag hittat är så kallade cowboy underställ men dom ser så slappa ut..

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
:suspicious:
Merinoull är grymt. Luktar aldrig svett. Är gjort av bambu om jag inte minns fel. Kan dock bli lite varmt. Syntet är lite svalare.

Ull är gjort av får eller? :suspicious: Men helt rätt, ull och bambu ska väl stinka mindre.

Overall och onepiece underställ, gäller att inte ha bråttom att göra det man måste... ;)

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
:suspicious:

Ull är gjort av får eller? :suspicious: Men helt rätt, ull och bambu ska väl stinka mindre.

Overall och onepiece underställ, gäller att inte ha bråttom att göra det man måste... ;)
Merinoull är helt enkelt ull som kommer ifrån merinofår. Merinofåren, som endast föds upp för ullens skull, har gjort sig kända för att kunna producera ull med extremt fina fibrer. Ullen är samtidigt väldigt tät och krusig och passar därför bäst till tunna och mjuka plagg.

Ursprungligen var merinoull termen för ull som kom från merinofår i Spanien. Det var avsett som den yttersta kvalitetsstämpeln men förtogs lite av att ullen från Botany Bay i Australien visade sig vara ännu lite bättre. Den senare bytte sedan namn till just botany och blir tidvis ihopblandad med kashmir-ull, som är någonting helt annat.

berat

Välkänd medlem
12 jan 2010
114
0
6
Som nån annan skrev hockeyunderställ är som en overall finns på sportbutiker

larso

Aktiv medlem
14 aug 2012
88
0
6
Lyfter tråden med följande fråga. Köpte du något underställ till slut?
Jag funderar själv på att skaffa ett men vet inte vilket jag ska köpa.
Just nu lutar det åt Woolpower..

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.277
1.097
113
Stora Blåsjön
Det blev ett woolpower onepice underställ, men kan verkligen inte rekomendera skiten.
Håller inte det minsta i sömmarna. Ett ställ håller ca 2 helger har provat alla storlekarna... Har inte varit några problem att få nya.. Det sista jag kom tillbaka med så provade de att laga sömmarna som hade spruckingt med en annan typ an söm och det höll bra, men hela stället är inte sytt med den sömmen så det har spruckigt utanför dom sömmarna. Ska dit igen och få tillbaka pengarna då de inte vill ändra sömtyp på stället för de anser inte att det är något "problem".

Men tanke på priset så är det sämsta skiten man kan köpa...

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Jag kör med ett gammalt onepiece JOFA hockeyunderställ, kostar väl runt 200-300 kr skulle jag tro, sjukt behagligt att använda och endast ett litet hål i ena armhålab, dock har det varit med 5-6 år minst.

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Personligen gillar jag inte ull för att det blir för varmt när man kör aktivt. Gillar Helly Hansens syntetställ som finns på de flesta sportbutiker och har tre st set. Ett för utejobb(snickare), träning och skoter. Funkar skitbra för mig och tro mig, jag har testat många genom åren inom jobbet. Vilket funkar ungefär som skoteråkning när det gäller BPM:
Utvändig beklädnad/Puderåkning flatland
Bära material i trånga trapphus/köra fast.
Montera takavvattning i -20/åka hem i -20.

Sweet gör grymma kläder. Har inte testat den här, men skulle tro att this is the shit!
http://www.skistore.se/sv/understall/7922-sweet-saviour-fleece-suit-true-black-10062.html

larso

Aktiv medlem
14 aug 2012
88
0
6
Tack, då känns det som om jag kan lägga funderingarna kring Woolpower åt sidan för nu.

Jag har också några Helly Hansen, från lite mer lätta i syntet till varmare i ull. De är dock separata byxor/tröjor. Det jag vill komma åt är en one piece/overall med den fördelen att det aldrig blir någon glipa mellan tröja och byxa eller att tröjan glider upp under ryggskyddet..

Den från Sweet har jag också kikat på. Samt en billigare variant från CCM, http://www.stadium.se/sport/hockey/hockeytillbehor/076271/ccm-u-wear-stadium-sr?SelectedProductUUID=92PCROimROgAAAEUvVVZkWTV#.UKlNj6XxXEo

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.277
1.097
113
Stora Blåsjön
Den från stadium verkar ok och till ett bra pris, finns även nära tillhands. Blir nog att prova ett sådant i år.

TOMPAN

Välkänd medlem
26 aug 2010
352
0
16
Piteå