wisceco eller org vs snopro?????????????????????????????
Jo.. Många sätter ju i smidda för att försäljare och mycket reklam påstår att dom är bäst...... Fel och rätt har dom
En smiddv kolv håller bara hälften så länge som en org kolv som är gjuten av den enkla anledeningen att den är blöt i matrialet,,Är ju tillyxad i maskin från aluklump som är 7 reser mjukare än en gjuten alu.
Fördelen är ju att dom tål mer styk under den korta livstid dom har inna dom slits ut och är på så vis säkrare att ha,, typ dom går inte lika lätt av i kjolen. Så domm är helt klart bra för helveterstrimmade skotrar ,, men då måste man verkligen trimma!! Det duger inte som jag att ha 200+ hk.. Enda gången jag ens skulle funde4ra på smidd är med turbo eller vidn överdjävliga portningar,.
Man får även en nackdel till med smidda tack vare det mindre måttet med kall mkotor ,,,, vid kall motor klapprar dom mer,, Ytterst noga med varmkörning!!!!!!!!!!!!!!!!
Org är oftast bäst,, Men jag kör gärna snow pro som visat sig var stenbra..lite tveksamt med ringarnas livslängd men är ju billiga och duger
Dom är även betydligt lättare än org,, tror det var 30gram på en tc!!!!!!!!!! = bättre effekt.
Kör snow pro nu i tokvässade tc900 utan problem sooo far,, och om ca 200 mil ska jag byta ut mina org kolvar till sno pro,, Inte pga snålhet...utan pga lättheten + att man byter oftare om dom är billiga,,