Kopplings schema till W-kisse 700 efi Toring

Snotrik

Välkänd medlem
4 feb 2008
200
0
16
33
Byske
Hej, har eller vet någon vars man kan få tag på ett kopplings schema till en W-kisse 700 efi Touring?

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
okej vad för slags fel är det kopplingen under mätarhus kåpan hur kablarna ska sitta på handtagsvärmarnas vip brytaremen skicka ett pm så ska jag i boken och kopiera det du behöver för dessa hls wild cat 700-92

Snotrik

Välkänd medlem
4 feb 2008
200
0
16
33
Byske
Lammpan för handtagsvärmarna lyser hela tiden... Inget jobbigt men skulle vara bra att rätta till. har en 700- 95 men tror inte att det är någon större skillnad.

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
har kollat i boken men har inte hittat nån felkod för ditt problem enda jag har fått fram är att handtagsvärmaren och tumvärmaren slår på automatiskt men har inte hitta varför din lampa lyser hela tiden men ska lusläsa boken mer så återkommer jag så vidare du inte har hittat felet själv hls wildcat 1000 trilpe

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
då kan det vara att det är elementen/handtagsvärmarna som har lagt av eftersom du ej har någon värme fast lampan lyser men mät upp dom så här står det i boken ang handtagsvärmarna 1 disconnect the handlebar heater elements from the main wiring harness and the handlebar heater switch ,,2 connect the ohm meter between the handlebar heater element lead wires,,3 the ohm meters must read between 3.5 and 5.5 ohm if the ohm meters indicates less than3.5 ohms or more than 5.5 ohms proceed to step 4 ,,,4 disconnect any one of the four handlebar heater element lead wires from the others so that each element can be measured separately .5 connect the ohm meter to one element at a time .an individual element must indicate no less than 7 ohm or no more than 11 ohms NOTE OVERHEATING WILL OCCUR ON ELEMENTS MEASURING LESS THAN 7 OHMS AND INSUFFFICIENT HEATING WILL OCCUR ON ELEMENTS MEASUREING MORE THAN 11 OHMS. replace any element measuring less than 7 ohms or more than 11ohms kolla upp detta så kanske du hittar felet men skriv igen om du vill ha mer info om tumvärmarens ohm värden

Snotrik

Välkänd medlem
4 feb 2008
200
0
16
33
Byske
okej. felet uppstod då jag tog av "kåpan" som sitter mot tanken. Då han några kablar släppa innan jag han titta. För nödstoppen fungerar inte häller. Jag kan rycka lös den utan att motorn stannar. Jag tror att det är kabel men kan kolla. Jo lampan lyser hela tiden änän då den är på off

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
fick du ordning på nödstoppen och kablarna som hade lossnat och när du säger att du har den på off är det on/offbrytaren för själva handtagsvärmarna eller tändnings låset på off

Snotrik

Välkänd medlem
4 feb 2008
200
0
16
33
Byske
jo har börjat pilla nu. Har värme i tummen. Det är för själva handtagsvärmarna