Hur länge ska man köra innan stiften blir läsbara?? jo såhär ligger det till.
Slängde på munstycke/adaptern i soppaslangen i somras, och har kört nu i vinter utan nåt munstycke i för i väntan på tid och väder för att testa. så idag tänkte jag att det kikas hur den går,
tog en fullgasrepa idag (ca 300m)för att kolla färgen på stiften UTAN munstycke och till min förvåning är stiften gråa, inte vita men mer mellan vita och gyllenbruna så den går juh uppenbarligen lite snålt !?!? hur e detta möjligt. båda stiften ser exakt lika ut så nå tjuvluft har jag nästan uteslutit (även testat med startgas), men en tanke är eftersom stiften är näst intill nya (ca 3 mil) så kanske man inte kan läsa dom riktigt bra ännu? eller hur ligger det till är det nån som VET detta?, (gissningar håller vi på med i "vi i femman" tack) kan man lästa stiften med en gång eller ska de "brännas in" lite innan dom blir läsbara??
Skotern är en -04 F7 original förutom en 1.5graders tändkil och en tom "inline fuel reducer" dvs utan munstycke i (sen är den nerdrevad 2 kugg men det känns som onödig information).
För övrigt går skotern mycket bra.. inga tveksamheter i nåt register, sticker till ca7800- 7900 direkt och håller sig där. (har inte kollar så exakt noga för jag har fullt upp att hålla mig i styret =) )
Slängde på munstycke/adaptern i soppaslangen i somras, och har kört nu i vinter utan nåt munstycke i för i väntan på tid och väder för att testa. så idag tänkte jag att det kikas hur den går,
tog en fullgasrepa idag (ca 300m)för att kolla färgen på stiften UTAN munstycke och till min förvåning är stiften gråa, inte vita men mer mellan vita och gyllenbruna så den går juh uppenbarligen lite snålt !?!? hur e detta möjligt. båda stiften ser exakt lika ut så nå tjuvluft har jag nästan uteslutit (även testat med startgas), men en tanke är eftersom stiften är näst intill nya (ca 3 mil) så kanske man inte kan läsa dom riktigt bra ännu? eller hur ligger det till är det nån som VET detta?, (gissningar håller vi på med i "vi i femman" tack) kan man lästa stiften med en gång eller ska de "brännas in" lite innan dom blir läsbara??
Skotern är en -04 F7 original förutom en 1.5graders tändkil och en tom "inline fuel reducer" dvs utan munstycke i (sen är den nerdrevad 2 kugg men det känns som onödig information).
För övrigt går skotern mycket bra.. inga tveksamheter i nåt register, sticker till ca7800- 7900 direkt och håller sig där. (har inte kollar så exakt noga för jag har fullt upp att hålla mig i styret =) )
Last edited: