Ja du, från Lugnvik är det inte alldeles lätt... Men om du kan ta dej till Ås så blir det lite enklare. Eller genom skogen till E14 i höjd med de stora p-fickorna mellan Lugnvik å Potatislagret och sen diket till "åskorset".Tjena, sitter och lite akut kollar igen alla trådar om leder runt ås, krokom och frösön och det, men hittar inte det jag söker..
Jag märker ju att de finns några här med bra koll om området, så hur kan man ta sig från lugnvik till den led som går från krokom till "stan"(östersund), nån som kan nån väg dit?
Snabba svar gärna!
En kollega åt bror min som bor i Ås sa att de har åkt hela vintern från hamnen och uppåt till e14 och sedan mot radartornet och på leden, så spår borde det finnas. Men som du säger kan de drivit igen. Ska kika på det, annars kan man ta vänster efter järnvägen och efter ca. 200m på höger sida går det en "traktor väg" uppåt mot Åsvägen, över vägen och håll åkerkanten (håll till kanten, noga!!!!) som drar något åt höger en bit, sen drar det in mot vänster igen och vips är man vid e14. Svårt att förklara noggrant, men på ett ungefär iaf. =)Har tyvärr ingen skoter. Sålde nyss iväg den, men jag har varit ute och gått en del i området och börjar förstå mer och mer tror ja. Hade dock blåst igen bra då också. Men ska man vänster ovanför båthamnen under elledningen eller?
vad blev det?Tack så mycket. Jag var nog på rätt spår första gången, men tordes somsagt inte köra när de drivit. Nu ska det ju vara lugnt, skoter inhandlad också!
så körde jag när jag bodde på åsvägen men det går ingen officiell led och det är förbudsområde i centrala Ås så du vet...Asså om man utgår från åsvägen åker man ner då på vägen mellan sporthallen och frisören sedan kommer man ju ner på storvägen går leden därifrån till krokom direkt sedan?