Tjena hej.
Nu kommer en till fråga om mängden olja i kedjehus.
Jag har nyss bytt olja i kedjehuset på min RMK 600 -02 med backväxel och vet inte hur mycket olja det ska vara i.
Har läst den (urdåliga) instruktionsboken och inte hittat något rymdmått.
Då började jag med den hederliga metoden - fyll och kolla på stickan.
Men nu börjar jag bli osäker, jag har nämligen spillt i 3.8 -3.9 dl och ännu inte kommit till safe märket ,men väl till att hela magneten är oljedränkt.
En sak till jag reagerat på varför i h-e sitter det en kort liten skit oljesticka som är omöjlig att nå när avgassystemet är monterat!?
I min andra polaris så rymde det bra precis 3dl.
Skotern står på plan mark.
Är det någon som vet exakt oljemängd så kommer jag troligen bli lugnare om Ni lämnar ett snabbt svar.
Tack på förhand.
Nu kommer en till fråga om mängden olja i kedjehus.
Jag har nyss bytt olja i kedjehuset på min RMK 600 -02 med backväxel och vet inte hur mycket olja det ska vara i.
Har läst den (urdåliga) instruktionsboken och inte hittat något rymdmått.
Då började jag med den hederliga metoden - fyll och kolla på stickan.
Men nu börjar jag bli osäker, jag har nämligen spillt i 3.8 -3.9 dl och ännu inte kommit till safe märket ,men väl till att hela magneten är oljedränkt.
En sak till jag reagerat på varför i h-e sitter det en kort liten skit oljesticka som är omöjlig att nå när avgassystemet är monterat!?
I min andra polaris så rymde det bra precis 3dl.
Skotern står på plan mark.
Är det någon som vet exakt oljemängd så kommer jag troligen bli lugnare om Ni lämnar ett snabbt svar.
Tack på förhand.