Mesh tyg säljes!

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Tjenare!
Har tyvärr inget hemma, men kan lägga iväg en beställning så fort jag fått in nå beställningar..

Så PMa mig den som är intresserad!!!

/Simon

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Jag är möjligtvis intresserad, beror på vad det kostar .. ? går det att få valfri storlek el är det en bestämd bredd ?

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
tjena fått tillräckligt med beställningar?=) är som lite sugen nu på att få tyget :D
Tjena tjena.. jorå allt är beställt å klart! kommer troligtvis i veckan :)

Jag är möjligtvis intresserad, beror på vad det kostar .. ? går det att få valfri storlek el är det en bestämd bredd ?
Pris är 200:-/m och är 140cm brett. Frakt = 50:-
Jag håller mig till försäljning per meter, annars blir det mycket klippa och svårt att sätta priser om alla ska ha olika mått osv..

Mvh: Simon

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
alltså de är ju inte riktigt mesh! riktigt mesh kostar 5-600:- för en bit på 40x60 cm bit. har skådat detta tyg och är väldigt skeptisk men men..
MESH betyder finmaskigt tyg... Så att de inte är riktigt har jag svårt och se ;)
Detta funkar ypperligt, ingen har ju klagat i tråden ännu?

Länka gärna till den "dyra" "riktiga" meshen du syftar på...

froomelom

Välkänd medlem
1 sept 2008
342
1
16
lule
hur mycket vatten är det meningen att den ska släppa igenom om de får på sig.. tänkte bara för. testa mitt å hälla efter kanten och det for igenom som vilket tyg som hällst. (är ju aldrig så mkt vatten när man är ute å kör så är väll bättre när man har i mkt mindre skalor)

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Det är inte vatten i dess flytande form som är intressant. Tanken är att SNÖN ska studsa iväg/blåsa av tyget, och mest bara luft ska komma in.

Last edited:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.235
1.074
113
Stora Blåsjön
Har testat hur SLP meshet funkar och det funkar så att vattnet rinner av. Dock kostar det fler 100 för en löjligt liten bit... så det får man snåla och ha endast på direkt insug till motorn.
Jag kör med finmaskigt mässingnät (inte specielt billigt) på huven men det är bara för att tyget smälte i vintras närt det låg mycket snö på huven och man plågade maskinen i pudret. Men det funkar utmärkt. Så jag kan inte tänka mig att detta tyg inte ska kunna hålla snön utanför huven.

froomelom

Välkänd medlem
1 sept 2008
342
1
16
lule
jo det är ju det som är meningen. det brukar ju inte spöregna när man är ute å kör

Braak

Välkänd medlem
24 okt 2010
194
0
6
Skellefteå
Tjena metso...

Har letat som en tok efter nån vänlig själ som sålde de här å nu har jag (förhoppningsvis) hittat nån.....

Så min fråga till dig är typ så här....

Kan jag beställa 1 meter av dig? Ska bara göra ett litet kitt men som jag läst tidigare i detta forum så säljs de väl bara metersvis..?
Hur lång är leveranstiden i dagsläget å vad blir frakten till Skellefteå?