Hört att skotern går sämre med aluminium insug än gummi, någon som vet om detta stämmer?:hmmmm2:
Hoppas nån har svar på detta! :ciao:
Hoppas nån har svar på detta! :ciao:
Last edited:
Jag kan inte riktigt svara på hur stor skillnad det är mellan separta burkar och gemensamma BB. Jag kör bara separata BB sedan så lång tid tillbaka och har inte på flera år tillbaka gjort någon riktig seriös test mellan dom. Men det borde göras nu när jag äntligen har koll på volymer och anslutningsgrovlekar och vet vad dom hittar på beroende på volymer och anslusgrovlekar. Jag kör separata pga att jag inte tror på gemensamma helt enkelt och har lämnat dom för länge sendan då dom måste störa varandras insug då och då i arbetstakten lika mycket som dom hjälper . Separata burkar kan inte störa andra insuget alls och det är lättare att anpassa storleken på burken för hur högt upp i varv man vill den ska vara med till = lättare att Bygga/tuna in helt enkelt för mig.Det får bli ett par gummi insug då som man får hä på sån där liquisol då
Ja det lät väldigt intressant om du kan bygga ett par är det stor skillnad med separata boostbottlar?
Ja du mäter bara innermåttet på BB anslutnings rören som sticker upp.Aha okej ja det skulle vara roligt att ha ett par separata också skulle jag mäta den öppningen som man trycker fast på förgasaren?
Jag tillverkar bara BB ibland när tid och ork finnes (inte alltid) . Gratis? Nej Snarare svindyr för dom är bara till för rika och dom som vill vara värst:lol:Har jag fattat fel eller tillverkar du dessa gratis?!!
Vad tar du för ett par bottlar då?
Vet inte hur jag ska göra, vissa säger att det inte gör någon skillnad med eller utan original BB....
J.Eriksson, har du köpt alu insug eller blev det aldrig av?