Jaså? Det är dom jag också funderar påkör med alu från finland och de funkar fin fint=)/kan dock inte svara på om det är någon skillnad för har inte provat med orginal på denna maskin
de finns väll förhoppningsvis en bättre orsak till att tillverkare slutade med dem iställe för att man satte dit dem?Om Boostbottle inte gjorde sklilnad skulle inte 90% av tillverkarna stoppat dit dom
Ja det finns bra förklaring tilla att dom försvunnit på nyare maskiner Insprutningen kom. Men jag tror även att man har liten fördel även på insprutare för det blir ju samma returpulls där och lite soppa stuttsar tillbaka även på dom (jag skulle prova). En anledning till att dom inte sitter på alla motorer är kostnadsskäl. Motorerna går ju bra ändå utan bb så dom är ju inget måste. Men det sitter inte heller v-forse reeds eller portade cylindrar /höjt komp/annat avgas mm från favbrik. Viissa motorer är det ett måste med BB på för att få till lågfarten bra ,ett bar exemel är den gammla phasern 480 ,, försök ställa in en sådan förgasare utan BB !!de finns väll förhoppningsvis en bättre orsak till att tillverkare slutade med dem iställe för att man satte dit dem?
Rotax 800HO är en portad 800, från fabrikMen det sitter inte heller v-forse reeds eller portade cylindrar /höjt komp/annat avgas mm från favbrik
Ja köp hellre aluinsugen än dom pirata för dom är junk och spricker innan du monterat dom. Jag kan hålla med om att man har svårt att känna av 2-4hk mindre effekt i ett kort register vid gaspåslag för det är bara 1-3hk på mattan skillnad så det är bara köra utan BB. Jag är effektskadad och kan inte gå vetandes om en sådan missning he heJo precis, original gummin kostar 800kr st tror jag, men det finns ju pirat.. Men dom där alu insugen är ju väldigt billig och då slipper man ju byta ut dom också