Hoppas att skarvningen av drivaxeln håller och att den blev rak. Men du har nog koll så att det funkar
Håltagningen för boggien måste göras som en kopiering från MXZ-chassiet. Från drivaxel till främre boggiefäste och sedan från främre till bakre boggiefäste. Är förstås noga att det blir lika på höger och vänster sida, så dubbelmät många gånger.
Det som är überviktigt är avståndet mellan främre och bakre boggiefäste, det är detta som gör att boggiens länkage/fjädring fungerar.
Om du bommar på några millimeter med måttet från drivaxeln gör inte så mycket, det resulterar bara i att du kan få spänna eller slaka mattan annorlunda än på Ski-Doon.
Hålens läge i förhållande till bandtunneltaket bestämmer du själv, men det påverkar hur skotern kommer att "stå" på snön och även skidtrycket. Flyttar du ned fästpunkterna långt ned från bandtunneltaket så kommer du få ett högt skidtryck som inte alls blir skoj på hårt före.
En annan sak jag tänkte på. Med drivhjul från MXZ, hur mycket plats får du för mattan ovanför och framför drivaxeln? Får du plats med en matta med högre kammar än 14-19mm?