Kommer med vissa instruktioner med elstartsatsen vad du ska demonteras och hur du ska dra elkablarna, men den mestadels hänvisar till verkstadsboken hur du monterar bort delarna som ska bort.
lite snabbt sagt ska du ta bort huv, slutburk, pipa, magnapull, svänghjul, bakre pyramidstagen, tank/tankplast, primären, (jag tog även bort sekundären), sen måste du lossa hela fästet till magnapullen annars får du inte bort svänghjulet pga att annars tar vevaxelgivaren i kuggkransen på svänghjulet.
efter du har lossat svänghjulet ska du ta bort primären.
det du behöver är en speciell svänghjulsavdragare till denna motor då det inte är samma som den till 800 motorn som jag surt fick erfara =) och en hållare till primären som du behöver att dels fixera primären med när du ska lossa och tvinga av svänghjulet med avdragaren och dels då du ska ta bort primären. Du behöver även ett verktyg för att knacka in lagret som ska in i blocket till de nya kuggen, som då kommer hamnar mellan/sidan blocket och svänghjulet.
va försiktig när du tar bort svänghjulet och se till att du drar plastkåpan/fästet till magnapullen bakåt så att du inte bryter lös vevaxelgivaren.
Jag svarar gärna på frågor om du undrar nånting då denna manöver ligger kvar i minnet ett tag framöver =)