vilken av dom två går bäst, i snö efter led mm vilken av dom är roligast nån som vet tackasam för svar
Vid varmare än + 5 grader ska man enligt min instruktionsbok stänga av värmaren på förgasarna.. Har aldrig haft några problem med dessa...Engman skrev:Rätta mig om jag har fel, men var det inte så att man ska akta sig för att köra med "förvärmarmningen" på om det är varmare än 15-20 minusgrader, pga att det kan annars resultera med att soppan förångas i förgasarna och skotern går om ett arsle.?.?.?.
Har som för mig att det var någon som hade haft detta problem (dock på en Renegade 800 ZX chassie)..
Har själv en Mountain Cat 800 -02 som jar är helnöjd med, går kanonfint både i snö och på led.. Kan varmt rekommendera den...
Till salu för övrigt!!!!
Bilder kan mailas vid intresse.
Kan bara sägas att mountain catten är betydligt bättre efter led än en summit, framkomlighet i snö kanske något sämre hos kissen men vid "normal körning" märks ingen större skillnad. Motoreffekten i en mountain cat 800 är det abolut inge fel på om man jämför med ex. RMK:nkurtti skrev:Summiten är överlag en bättre maskin, Den går bättre i snö(testat) samt är minst lika pigg som arcticen, Mountaincat -01 är tung samt inte så mycket effekt i motorn, -02 är mycket bättre.
Har kört mycket Summit 600 H.O -03 där förvärmningen ställde till det. Vid varmare temperaturer kunde det ibland vara omöjligt att starta maskinen efter man vart ute och kört. Med "kranen" avstängd var det dock inga problem.ejwbegysv skrev:Vid varmare än + 5 grader ska man enligt min instruktionsbok stänga av värmaren på förgasarna.. Har aldrig haft några problem med dessa...
Kanske det.. men som sagt det är ju enkelt att stänga av denTengil skrev:Har kört mycket Summit 600 H.O -03 där förvärmningen ställde till det. Vid varmare temperaturer kunde det ibland vara omöjligt att starta maskinen efter man vart ute och kört. Med "kranen" avstängd var det dock inga problem.