hejsan,har på senaste tiden sett många inlägg av typen"min skoter drar xx liter per mil-vad ska jag göra?",det allmänna rådet har alltid varit att gå ner i huvud/pilot munstyckestorlek.
jag vill bara påminna om riskerna också,om man inte vet vad man gör så kostar det pengar,t.e.x min yamaha 600-97-omnikasiling + ny komplett kolv=2200+1400=3600kr PER SIDA!!!
räkna sedan ut hur långt man måste köra för att tjäna igen den summan.
en korrekt injusterad och bestyckad skoter är en fröjd att köra och går billigt,men om någon inte är riktigt säker på hur/vad man ska göra så rekommenderar jag att låta originalbestyckningen sitta kvar.
angående råden på det här och andra forum så bör man nog också få en andra åsikt av någon man känner(litar)
på,en anonym "rådgivare"kan ju fantisera ihop vad som helst........
lycka till med skoterpillrerierna och LÅT DET SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖAAAAAAA....
jag vill bara påminna om riskerna också,om man inte vet vad man gör så kostar det pengar,t.e.x min yamaha 600-97-omnikasiling + ny komplett kolv=2200+1400=3600kr PER SIDA!!!
räkna sedan ut hur långt man måste köra för att tjäna igen den summan.
en korrekt injusterad och bestyckad skoter är en fröjd att köra och går billigt,men om någon inte är riktigt säker på hur/vad man ska göra så rekommenderar jag att låta originalbestyckningen sitta kvar.
angående råden på det här och andra forum så bör man nog också få en andra åsikt av någon man känner(litar)
på,en anonym "rådgivare"kan ju fantisera ihop vad som helst........
lycka till med skoterpillrerierna och LÅT DET SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖAAAAAAA....