Grattis till köpet av skoter först o främst
. Sitter själv på en Commander GLX och är ruskigt nöjd med den
.
Får du tag i 98 kör på det annars funkar 95 utan problem. Så gör jag. Sen när säsongen börjar närma sig sitt slut är jag mer noga med att det är 98 i tanken så maskinen håller bättre under sommarn.
Det jag fick höra vid inkörning är kör första 5 milen med varierande hastighet och acceleration. Men håll inte gasen stum i flera sekunder. För att köra in variatorremmen.
Sen bytte jag Variatorrem och gjorde likadant så båda remmarna är inkörda vid eventuellt variatorrems haveri.
När du ändå håller på kring variatorn kolla så du inte har för stort glapp. Har för mig du drar i parkeringsbromsen o sen rör du på variatorn så ser du hur stort glappet är, man ska ha lite men inte för mycket.
Sen när du kört X antal mil kolla mattspänningen då mattan töjer ut sig, finns videos på youtube hur du enklast kollar och åtgärdar sådant.