Hej, jag har en ockelbo 300 S 1978.
Motorn som sitter i en sachs 290, en cylinder.
Problemet jag har är att skotern inte suger bensin från tanken.
Trycksätter jag tanken så att bensin kommer fram till förgasaren startar skotern och går fint tills den inte orkar suga fram bensin från tanken till förgasaren.
Primer som sitter mellan bränslepump och bränslefilter suger bensin från bränslepumpen istället för slangen, veckar jag slangen till bränslepumpen suger primern bensin från tanken.
Jag har slangklämmor på alla skarvpunkter.
Jag har bytt
Orginal Tillotson förgasare till en ny Mikuni VM 28, 1.5 nål med ny membranbränslepump.
Klyvt hela motorn och bytta ALLA packningar förutom den som sitter på magnepull sidan.
Nya bränsle slangar.
Rengjort tank, bränslefilter i tanken och bytt bränslefilter som sitter utanför tanken.
Ny kolv med nya kolvringar.
Komp-testat innan kolvbyte = 6 Bar
Efter Kolvbyte = 7 Bar
Komptestaren är inköpt på biltema om det har någon betydelse vet jag ej ( Tänker kvalite)
Testat spruta startgas runt motorn när den är igång, innan packbox för vevaxeln byttes fanns det läckage.
Byte av packbox visade inte mer i komp.
Vad är det jag missar ?
All hjälp uppskattas.
Motorn som sitter i en sachs 290, en cylinder.
Problemet jag har är att skotern inte suger bensin från tanken.
Trycksätter jag tanken så att bensin kommer fram till förgasaren startar skotern och går fint tills den inte orkar suga fram bensin från tanken till förgasaren.
Primer som sitter mellan bränslepump och bränslefilter suger bensin från bränslepumpen istället för slangen, veckar jag slangen till bränslepumpen suger primern bensin från tanken.
Jag har slangklämmor på alla skarvpunkter.
Jag har bytt
Orginal Tillotson förgasare till en ny Mikuni VM 28, 1.5 nål med ny membranbränslepump.
Klyvt hela motorn och bytta ALLA packningar förutom den som sitter på magnepull sidan.
Nya bränsle slangar.
Rengjort tank, bränslefilter i tanken och bytt bränslefilter som sitter utanför tanken.
Ny kolv med nya kolvringar.
Komp-testat innan kolvbyte = 6 Bar
Efter Kolvbyte = 7 Bar
Komptestaren är inköpt på biltema om det har någon betydelse vet jag ej ( Tänker kvalite)
Testat spruta startgas runt motorn när den är igång, innan packbox för vevaxeln byttes fanns det läckage.
Byte av packbox visade inte mer i komp.
Vad är det jag missar ?
All hjälp uppskattas.
Attachments
-
47,5 KB Visningar: 6
-
59,6 KB Visningar: 6
-
50,7 KB Visningar: 7
-
94,1 KB Visningar: 9