Polaris 2010 smälter fram!

Grout

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
0
16
38
Umeå, Obbola Sverige
Vra och provkörde en rush idag! sjuktsnygga framifrån och helvetes ful baktill.
208kg och det gick att max sätta in en 44mm matta. Den gick fortare när man satt på den än stod längs den lilla crossbanan dom hade! Svalde alla gupp.
Kommer den i 800 så köper jag :p ÅF trodde den skulle ligga på 125:- för 600an

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Här var det någon som var grinig minsann.
Utseendet har blivit disskuterat oändligt.

Och din beskrivning var inte så vidare mycket att gå på heller.

Hur betedde sig boggin?
Hur var maskinen balanserad? Både på marken och i luften?
Körställning?

Grout

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
0
16
38
Umeå, Obbola Sverige
DDåligt humör bara jag ber om ursäkt :beer:

Vi ställde in den efter tyngden , var bara att vrida på dämparen under sätet, det var oerhört känsligt vare tt diagram över vikt och liknande och ett halvt varv gjorde otroligt så det är väl lite känsla det där :)

Maskin var faktiskt riktigt fin, var inga problem och ta snäva kurvor oerhört lättkörd och den ville inte dra ut bakändan i svängarna heller. Dock var det för lite matta med 32 så blev lite väl mkt mattspinn på rakorna.
Körställning var också rätt bra, föredrog på ngt konstigt sätt att hellre sitta på den då den gick fortare då, och man hade bättre kontroll!

Oj nu blev det mkt fina ord men det är den faktiskt värd, man fr väl vänta ut tills en 800 med fetare matta kommer :D

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
fick mig en vip visning efter skoterleden och kan säga att alla "slag" man får i rumpan av dynan med en vanlig boggi är helt borta den här sortens fjädringsupphängning den beter sig mer som en crosscyckel i fjädringen grymt imponerad var jag iaf. den är mjuk o go o man kör lugnt för att sedan stumma ordentligt mot slutet verkar som dom fått den att inte bottna alls. motorn kändes riktigt pigg trots en mycket snäll variator kallibrering. det ända jag spontant tyckte var negativt är att den är lite låg under fotsteg den är nog inte bra i lössnö mer en leddräpare så gick det inte i en större matte än 38 mm enl. tillverkare. men ett toppbetyg ska den ha konkurenterna ligger vekligen efter nu även om man nu inte gillar polaris eller gör det. det kommer att gå mycket fort i skogen fruktanvärt kursstabil även om det är isigt så slänger den inte omkring.

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
en rolig grej var att mån åker fortare sittande än stående försök det med en "gammskoter" utan att krossa ryggen

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Den känns väääldigt stabil, som om det går att köra hur fort som helst oavsett underlag. Det jag gillade mest var att den inte var lika extrem som RRen, kunde funka som en snäll skoter samtidigt som den på 10 sekunder blir minst lika extrem som RRen om inte värre, bara att ändra dämparna lite.
Hörde även att skidtryck/fäste gick att reglera rätt mycket bara av att skjutsa fram/bak på dynan. Hände inte så mycket när jag testade det, men jag har inte så mycket vikt att fördela heller :)