Polaris dragon 800 2009 går bara i tomgång??

Paulo

Ny medlem
31 jan 2025
2
0
1
30
Sverge
Hej
Jag har en polaris dragon 800 2009 som startar och går i tomgång,men när jag kopplar bort solenoid som går till avgasventilerna då går den skapligt bra.
Är nån som har haft nåt liknande problem?

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.861
877
113
Kramfors
De låter som elfel i soleoniden om de är elkontakten du drar lös? Nöär du drar lös kiontakten så upphölr kortslutningen mot ecu box och då är ventilen i troligenm öppet löge, och då går maskinen fullt ut till ca 7500-7700varv pga att inte vesklockorna öppnar .Börja med att testa soleoniden med 12v i kontakten då ska den stänga så de inte går blåsa igenom den i slangen till den eller om de va tvärtom men de ska ivf klicka i kolven nör du duttar med 12v ioch ventiklen ska stänga och öppna ber på om du tillsätter ström eller inte Om den inte gör det bölrja med rengölring genom att spruta in bromsrengöringsspray eller diesel fiotogen lacknaft bensin wd 40 ja du fattar någ som tar bra på oljea sot slem och blpås ur den. Men jag tror faktiskt den är väck typ elfel i den men börja med teste och tvättning

Henrikssons

Välkänd medlem
17 feb 2013
274
106
43
Vittangi
Hade en RMK 800 Dragon 2009 tidigare och på den så gick voltregulatorn sönder två gånger. Ena gången så slocknade skotern helt och gick inte att få igång, men andra gången så gick det att dra igång den och den gick på tomgång (dock lite orent), men det gick inte att få upp den i varv och köra iväg med den. Så voltregulatorn kan vara värd att kontrollera, utifall att inte felet ligger i solenoiden som Boost tipsar om. Voltregulatorerna på Polaris årsmodell typ 2008-2010 var av dålig kvalitet.

Paulo

Ny medlem
31 jan 2025
2
0
1
30
Sverge
Hej!
Jag har provat solenoid och den klickar och stänger!
Vet ni hur man mäter volt regulator?