Problem Ski-Doo summit -09

TBear

Välkänd medlem
21 dec 2007
540
1
18
Örnsköldsvik
Hej! har kört typ 25 mil nu med min, och jag har varit med om att man måste gasa till för att den ska sluta driva! ibland när man släpper gasen så ligger den kvar på typ 4800rpm!!!! vet inte vad det är men det händer så sällan så.....

Annars är jag då jävligt nöjd,, går som faaaaaan!!!!!!:laugh:
Ska bli kul att prova när det kommer mkt grispuder:rock: Trist bara att man kommer att få vänta på de flesta tills de tagit sig lös!!!!
Fick precis samma problem med min mxz 800 -08 i slutet på förra vintern!
Någon som har mer info? Gör Brp nått åt saken om man kontaktar ÅF?

mafor

Välkänd medlem
10 jul 2008
144
0
6
piteå
Hej! Har också en summit 800 2009. Inga som helst problem, inga remmar har farit, inget gashäng m.m. men kör ändå där en summit ska gå! "RAKT UPP" Hehe:p
Men en sak, om man har gashäng, man ska ju inte ha förvärmningnen för gasarna för då kan det bli så! För den ska ju enbart vara på när det precis är på gränsen mellan + och -!!

Så det kan ju vara nå att tänka på!

TBear

Välkänd medlem
21 dec 2007
540
1
18
Örnsköldsvik
Men en sak, om man har gashäng, man ska ju inte ha förvärmningnen för gasarna för då kan det bli så! För den ska ju enbart vara på när det precis är på gränsen mellan + och -!!
Det måste jag ta å kolla upp när jag hämtar hem skotern!
Tack för tipset!

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Hej! Har också en summit 800 2009. Inga som helst problem, inga remmar har farit, inget gashäng m.m. men kör ändå där en summit ska gå! "RAKT UPP" Hehe:p

Så det kan ju vara nå att tänka på!
Har inte haft den på, men problemet låg i att den tog in på tok för mycke snö genom luftintaget (fixat nu med kardborre) luftburken blev ju nästan halvfull efter en liten puder sväng, hoppas dom fixat de till iår..

SxMod

Medlem
5 nov 2007
22
0
1
Har ni inga problem med att luftintaget blir igensatt med snö?
Har en Rs600 där det blir så hela tiden kan inte åka i lössnö!

Cya

Medlem
26 aug 2007
8
0
1
Hej. Var upp till fjällen i helgen och körde lite summit 800 -09.. Fick gashäng på den flera ggr.. Dräpte varvtalet med hjälp av lite extra soppa.. men så fort jag slog av de så öka motorvarvet igen. =/ Började då bråka lite med gasvajern och så sjönk varvtalet lite. Dock så rullade skotern utan gas pådrag.. =( Lite jobbigt att köra.. Någon som hade någon enkel lösning på det eller?
Sen undrar jag lite varför skotern har ett tomgångsvarv på nästan 3500.. Vad göra åt de? Kan vi kanske dra slutsatsen att det har med gashänget att göra?