Quick rods till Skidoo ZX Boggie/Chassi?

F

Fredrikkoraudi

Satt och pratade med en kompis ang Quick rods... då funderar jag om någon vet om de finns till Skidoos, i detta fall en Summit 600 -99as boggie? Jag antar det är det stora bakre boggihjulet som är uppe, där man fäster boggien i chassiet och därifrån går ett stag ner till boggieskenorna på boggien?

Någon som har koll? :)

/F

F

Fredrikkoraudi

Mikael_N skrev:
Det är bara Yamma som har Quick Rods, om jag nu inte missminner mig helt.
Det är helt korrekt! Tänkte bara om nån visste om de fanns nån motsvarighet till Skidoos ZX chassi :)

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
56
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Det finns väl några klossar (eller om det var ett stag) som man kan montera in i Doos boggie, om det då bara var till SC3 boggien vet jag inte. Det var iofs mest för att slippa 'kickbacks' men jag tror att det påverkar viktförskjutningen också.

F

Fredrikkoraudi

Mikael_N skrev:
Det finns väl några klossar (eller om det var ett stag) som man kan montera in i Doos boggie, om det då bara var till SC3 boggien vet jag inte. Det var iofs mest för att slippa 'kickbacks' men jag tror att det påverkar viktförskjutningen också.
Mkey, kan vara värt att kolla upp, får ringa till min Skidoo ÅF och höra vad dom säger :)

rydde

Välkänd medlem
1 jan 2000
425
5
18
48
Luleå
kickbacks är just det stora problemet med sc10. Har sc10-2 i min skoter och den är fantastisk på att inte "kicka" i jämförelse. Hade en summit 600 -99 innan...

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Fredrikkoraudi skrev:
Satt och pratade med en kompis ang Quick rods... då funderar jag om någon vet om de finns till Skidoos, i detta fall en Summit 600 -99as boggie? Jag antar det är det stora bakre boggihjulet som är uppe, där man fäster boggien i chassiet och därifrån går ett stag ner till boggieskenorna på boggien?

Någon som har koll? :)

/F
Om du går in på http://sportmotor.e-butik.se/ sen "Ski-doo", "Fjädringskomponenter" så har de ett kit som uppgraderar till SC10 II, det kanske kan vara något?