RMK 800 -04 Slutade att driva idag!!

Quiksilver

Välkänd medlem
9 feb 2007
198
0
6
Piteå
Det kan inte vara så enkelt att variatorbulten gängat upp sig så att vevaxelkonan snurrar i variatorkonan....kanske tjorvigt förklarat men det hände för mig på en Mach1.

polaris04

Medlem
6 feb 2010
14
0
1
Har faktiskt också funderat på de...nu står den hemma i garaget så det blir att kontrollera imorgon..

Dynomite

Välkänd medlem
29 sept 2007
300
0
16
Norge
Sv: RMK 800, har vevaxeln stuckit?

Finns ju dessvärre en överhängande risk att axel gått av medtanke på 800ans historia... Framförallt om det är som jag fattar det komp om man drar i startsnöret men inte om man vrider runt variatorn.

Denna bild är ju rätt självsägande :blink: Även om din kanske har gått av lite längre in eftersom varitatorn ändå verkar hållas på plats...

Korrekt, det er dette som har hendt !!

jokke1980

Medlem
26 nov 2009
22
0
1
Sundsvall
Skruvade isär skotern idag och konstaterade att det var drivaxeln som gått av :( 5200:- ville dom ha för en ny på polaris :cry:
Men fick höra att en drivaxel från en proX skulle funka oxå, o den var ju snäppet billigare iaf..
ska se om jag hittar en från nån skrotad skoter först!

Attachments

jw1978

Välkänd medlem
10 jan 2010
618
11
18
Skruvade isär skotern idag och konstaterade att det var drivaxeln som gått av :( 5200:- ville dom ha för en ny på polaris :cry:
Men fick höra att en drivaxel från en proX skulle funka oxå, o den var ju snäppet billigare iaf..
ska se om jag hittar en från nån skrotad skoter först!
Jag har en tjock axel med drivhjul från en 05 fusion/rmk 900.. kolla upp om den passar..Den ser då likadan ut, misstänkar att den passar.. du får den för billig peng.

Hinken78

Välkänd medlem
25 nov 2007
210
0
16
Sundsvall
Bör ju bli bra mycket mindre jobb att byta drivaxel istället för vevaxeln som det kunde ha varit..
Lite plåster på såret iallafall!

jokke1980

Medlem
26 nov 2009
22
0
1
Sundsvall
Bör ju bli bra mycket mindre jobb att byta drivaxel istället för vevaxeln som det kunde ha varit..
Lite plåster på såret iallafall!
Absolut blir det mindre jobb, alltid nåt! :blink1:

Jag har en tjock axel med drivhjul från en 05 fusion/rmk 900.. kolla upp om den passar..Den ser då likadan ut, misstänkar att den passar.. du får den för billig peng.
Njae.. den ser inte ut att passa.. men tack ändå..