Det kan inte vara så enkelt att variatorbulten gängat upp sig så att vevaxelkonan snurrar i variatorkonan....kanske tjorvigt förklarat men det hände för mig på en Mach1.
Korrekt, det er dette som har hendt !!Finns ju dessvärre en överhängande risk att axel gått av medtanke på 800ans historia... Framförallt om det är som jag fattar det komp om man drar i startsnöret men inte om man vrider runt variatorn.
Denna bild är ju rätt självsägande :blink: Även om din kanske har gått av lite längre in eftersom varitatorn ändå verkar hållas på plats...
Jag har en tjock axel med drivhjul från en 05 fusion/rmk 900.. kolla upp om den passar..Den ser då likadan ut, misstänkar att den passar.. du får den för billig peng.Skruvade isär skotern idag och konstaterade att det var drivaxeln som gått av 5200:- ville dom ha för en ny på polaris :cry:
Men fick höra att en drivaxel från en proX skulle funka oxå, o den var ju snäppet billigare iaf..
ska se om jag hittar en från nån skrotad skoter först!
Absolut blir det mindre jobb, alltid nåt! :blink1:Bör ju bli bra mycket mindre jobb att byta drivaxel istället för vevaxeln som det kunde ha varit..
Lite plåster på såret iallafall!
Njae.. den ser inte ut att passa.. men tack ändå..Jag har en tjock axel med drivhjul från en 05 fusion/rmk 900.. kolla upp om den passar..Den ser då likadan ut, misstänkar att den passar.. du får den för billig peng.
Är det en 600 eller 800 du har?Absolut blir det mindre jobb, alltid nåt! :blink1:
Njae.. den ser inte ut att passa.. men tack ändå..
Ok, ja då behöver du iaf inte vara nojjig på veven iaf Det är bara på 800an som veven går av på, kanske 700 också men jag har för mig att det enbart gäller 800an... Men drivaxeln är ju inte direkt kul den heller att byta, framförallt inte när man kikar på nypriserna :weird:en 600...