Ja som rubriken säger så är det dags att köpa en familjevänlig skoter som klarar att skjutsa och dra pulka. Det vore dock ingen nackdel om skotern kunde användas till lite bus också emellanåt.
Förutsättningarna ser ut som följer. Inga långa turer, mest närområde, kanske 4-5 mil per gång max. 4 i familjen ( två vuxna två barn ) så två på skoter och två i pulka. Frun insisterar på fyrtakt för att det luktar mindre, hon har dock 0 erfarenhet av skotrar, men prova resonera med en kvinna =).
Tror inte vi kommer att göra jättemånga familjeturer per år utan det blir nog några stycken (3-4) sen blir jag nog mest själv alternativt att jag tar med äldre dottern ut och kör.
Ingen lust att köpa en renodlad touringmaskin typ pantera eller venture även om det kanske vore det bästa.
Har funderat på en viper mtx/xtx med extra dyna, alternativt ski doo renegade med 1+1 (900 ace eller 1200) , maxpris på maskin runt 90000, krav är också låga mil, orkar inte skruva längre det ska bara funka ( förutom vanlig service)
Är någon av ovanstående alternativ vettiga eller ska man gå på typ en 49 ranger? Rangern står dock fantastiskt högt i andrahandsvärde så det blir maskiner med lite mer mil ofta. Vad är mycket mil på en skoter igentligen? Sist jag höll på med skotrar var i mitten/slutet av 2000 talet och då var ju 3-400 mil mycket iaf om man pratade ski doo
Förutsättningarna ser ut som följer. Inga långa turer, mest närområde, kanske 4-5 mil per gång max. 4 i familjen ( två vuxna två barn ) så två på skoter och två i pulka. Frun insisterar på fyrtakt för att det luktar mindre, hon har dock 0 erfarenhet av skotrar, men prova resonera med en kvinna =).
Tror inte vi kommer att göra jättemånga familjeturer per år utan det blir nog några stycken (3-4) sen blir jag nog mest själv alternativt att jag tar med äldre dottern ut och kör.
Ingen lust att köpa en renodlad touringmaskin typ pantera eller venture även om det kanske vore det bästa.
Har funderat på en viper mtx/xtx med extra dyna, alternativt ski doo renegade med 1+1 (900 ace eller 1200) , maxpris på maskin runt 90000, krav är också låga mil, orkar inte skruva längre det ska bara funka ( förutom vanlig service)
Är någon av ovanstående alternativ vettiga eller ska man gå på typ en 49 ranger? Rangern står dock fantastiskt högt i andrahandsvärde så det blir maskiner med lite mer mil ofta. Vad är mycket mil på en skoter igentligen? Sist jag höll på med skotrar var i mitten/slutet av 2000 talet och då var ju 3-400 mil mycket iaf om man pratade ski doo