Rusande tomg Axys 850

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.940
902
113
Kramfors
Jo dottern köpte en 2019 Pro rmk 850 155 i helgen men den hade ett problem som jag såg mellan fingrarna på då den va löjligt fin endast 140 tim 217 mil.
Den dröjer kvar på hög tomgång då man stannar från helt genomvarm motor dvs helt urrensad från kallstartssoppa. Den ligger kvar på 3000-3500v i 3-4 sekunder innan den tvärt går ner till runt 1900v. Iom att ägare sa att de hände vid remsprängning så antog jag att remmen rivit sönder vevaxeltätningen bakom varren. Första enkla testet jag gjort är att spraya dit bräcklen men den reagerade väldigt oklart. Jag ska riva loss varren och kolla mer noga.
Eller är de här ett fenomen på vissa 850 2019 i de här fallet. Jag tänker i banorna att Polaris sopade ju in en hel drös med nya mappar i dem när de va inne på service. Polaris försökte få 9 hårdhet stift att funka och då måste man snåla in på soppa men de låter inte som de lyckast för den här äter 9 stift men 8 håller.
Ja frågan är om någ fått detta problem efter en ny flash?

Last edited:

neden

Välkänd medlem
1 sept 2015
156
34
28
Timrå
Jag hade liknande problem med min. Den hängde kvar på varven så man fick bromsa ner den. Det löstes med den flash som kom säsongen 20/21, om jag kommer ihåg rätt.

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.940
902
113
Kramfors
Jag hade liknande problem med min. Den hängde kvar på varven så man fick bromsa ner den. Det löstes med den flash som kom säsongen 20/21, om jag kommer ihåg rätt.
Ok de alltså med 2019 första flash? Den här bör ha senaste från i fjol då den va in på tankmodd men jag är inte tvärsäker.Är de bara o ringa Polaris återförsäljare så ser de vilken mapp som lagts i senats?

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.339
1.151
113
Stora Blåsjön
Ok de alltså med 2019 första flash? Den här bör ha senaste från i fjol då den va in på tankmodd men jag är inte tvärsäker.Är de bara o ringa Polaris återförsäljare så ser de vilken mapp som lagts i senats?
Att den varit in för tankfixen betyder inte alls säkert att den är uppdaterad. Vet inte om det syns på chassienummret om du ringer åf vilken mjukvara som är i men borde göra det.