Jo dottern köpte en 2019 Pro rmk 850 155 i helgen men den hade ett problem som jag såg mellan fingrarna på då den va löjligt fin endast 140 tim 217 mil.
Den dröjer kvar på hög tomgång då man stannar från helt genomvarm motor dvs helt urrensad från kallstartssoppa. Den ligger kvar på 3000-3500v i 3-4 sekunder innan den tvärt går ner till runt 1900v. Iom att ägare sa att de hände vid remsprängning så antog jag att remmen rivit sönder vevaxeltätningen bakom varren. Första enkla testet jag gjort är att spraya dit bräcklen men den reagerade väldigt oklart. Jag ska riva loss varren och kolla mer noga.
Eller är de här ett fenomen på vissa 850 2019 i de här fallet. Jag tänker i banorna att Polaris sopade ju in en hel drös med nya mappar i dem när de va inne på service. Polaris försökte få 9 hårdhet stift att funka och då måste man snåla in på soppa men de låter inte som de lyckast för den här äter 9 stift men 8 håller.
Ja frågan är om någ fått detta problem efter en ny flash?
Den dröjer kvar på hög tomgång då man stannar från helt genomvarm motor dvs helt urrensad från kallstartssoppa. Den ligger kvar på 3000-3500v i 3-4 sekunder innan den tvärt går ner till runt 1900v. Iom att ägare sa att de hände vid remsprängning så antog jag att remmen rivit sönder vevaxeltätningen bakom varren. Första enkla testet jag gjort är att spraya dit bräcklen men den reagerade väldigt oklart. Jag ska riva loss varren och kolla mer noga.
Eller är de här ett fenomen på vissa 850 2019 i de här fallet. Jag tänker i banorna att Polaris sopade ju in en hel drös med nya mappar i dem när de va inne på service. Polaris försökte få 9 hårdhet stift att funka och då måste man snåla in på soppa men de låter inte som de lyckast för den här äter 9 stift men 8 håller.
Ja frågan är om någ fått detta problem efter en ny flash?
Last edited: