provkör båda om du har möjlighet. smaken är ju som baken. blir betydligt lättare att göra ett val då.okej, märker att det finns skapligt mycket mer ski-doo att välja mellan på blocket iaf..
ja nu var de ju hans tjej som skulle ha maskin...inte hanSki-Doo eller Lynx är ju nästan så man kan välja beroende på dagens utbud. (även om jag föredrar Lynx). Lynx är antagligen några kronor billigare.
440 känns ju helt fel med effektuttagen på dom och de kolvbyten och annat som det kan innebära. Hellre en 500 eller 600.
Nästan lite diskriminerande att rekommendera 550f, skulle nån kille här välja en sådan?
Var väl det jag menade med diskriminering. Varför köpa något till bättre-hälften som man inte själv skulle "stå ut med"?ja nu var de ju hans tjej som skulle ha maskin...inte han
utgick bara efter egen erfarenhet tjejen tyckte min 600 var alldeles för vass för att köpa som första skoter till henne.Var väl det jag menade med diskriminering. Varför köpa något till bättre-hälften som man inte själv skulle "stå ut med"?
känns som det brukar dyka upp fler maskiner när snön anländer, brukar vara så iafa...hehe jo det är ju tjejen. svårt att hitta nån dock:/ nån som vet av någon så säg gärna till
Isåfall är läget ett annatutgick bara efter egen erfarenhet tjejen tyckte min 600 var alldeles för vass för att köpa som första skoter till henne.
nej men många polare har åkt 440... Kan ta ett exempel senast vi skulle ut på en dagstur. 4-500 meter från bilen första 440 får stop en rev 440. totalskuren. Vi bogserar ner den till hans bil och han åker hem, där vart de cylinderrep... jag och polarn me lynx rc440 åker upp samma väg vi åker typ 1,5km så svänger han ut på en myr och där tar de stop. värmenyp, där vart de ett nytt kolvkit. Bogserar ner och så var de bara å åka hem de var den soliga dagen slut...440 varvar mycket?.... vet ja väl inte.dem varvar inte mer än någon annan...sätt i ett par tyngre vikter och dreva upp den 2kugg så är maskinen som en std maskin typ att köra..
sen. 20% åkning 80% körning?..har du ägt en 440 nångång?..
har själv ägt två stycken..skruvad inte en skruv i min senaste.och den före de bytte ja matta på.
skruvade mer i min phazer FX FYRTAKTARE än i mina 440 tsm...
såå ja vet inte..kanske har haft tur.och alla andra mina polare har haft de oxå?..eller så är de rent bullshit..
håller man efter en 440 motor..genom att ge den rätt mängd olja i tanken osv så går dem på som vanligt...
visst dem kräver ombestyckningar.men de kostar 1500kr så är de löst, på med dialajet så ställer du om den på några sekunder..eller ännubättre. HOLTZMAN ATACC..självjusterande.
men min åsikt är att en 440 inte är optimal för en tjej som aldrig kört destomer förr då den kräver lite motorkunnande..typ att man ej kan ligga å linda över en lång sjö. samt att den vill ha lite pumpgas då nålen är lite tjockare på ett ställe för att man ska komma förbi "mellanregistret" snabbt.
mitt råd.en 550 KORT..då lär hon sig köra.samt får in tekniken då de krävs lite mer teknik i lössnö med en kort för att ta sig fram.samt att hon får träna kroppen lite när hon kört fast.