men man kan ju inte hålla på och sätta i tyngre vikter, då orkar ju inte 440 in, sen kolvbyten var och varannan månad, de är inte heller så kul.440 varvar mycket?.... vet ja väl inte.dem varvar inte mer än någon annan...sätt i ett par tyngre vikter och dreva upp den 2kugg så är maskinen som en std maskin typ att köra..
sen. 20% åkning 80% körning?..har du ägt en 440 nångång?..
har själv ägt två stycken..skruvad inte en skruv i min senaste.och den före de bytte ja matta på.
skruvade mer i min phazer FX FYRTAKTARE än i mina 440 tsm...
såå ja vet inte..kanske har haft tur.och alla andra mina polare har haft de oxå?..eller så är de rent bullshit..
håller man efter en 440 motor..genom att ge den rätt mängd olja i tanken osv så går dem på som vanligt...
visst dem kräver ombestyckningar.men de kostar 1500kr så är de löst, på med dialajet så ställer du om den på några sekunder..eller ännubättre. HOLTZMAN ATACC..självjusterande.
men min åsikt är att en 440 inte är optimal för en tjej som aldrig kört destomer förr då den kräver lite motorkunnande..typ att man ej kan ligga å linda över en lång sjö. samt att den vill ha lite pumpgas då nålen är lite tjockare på ett ställe för att man ska komma förbi "mellanregistret" snabbt.
mitt råd.en 550 KORT..då lär hon sig köra.samt får in tekniken då de krävs lite mer teknik i lössnö med en kort för att ta sig fram.samt att hon får träna kroppen lite när hon kört fast.
visst nog finns det 440 is som har gått bra men verkar som tt dom flesta verkar skära/nypa.
och till trådskaparen, satsa på en 5/600, går betydligt mjukare om man kan säga så