Hej,
Nyss köpt en Ski-Doo GTX 600 SDI -06 och nu går den på 1 cylinder. Den har gått 540 mil, varpå 35 de senaste 5 åren. (Äldre person som haft den).
När jag köpte den hade de kört en kort sväng varpå den börjat gå på en cylinder, sa man. Vi bytte tändstift och då gick den fint. Tomgång bra/jämn ca 1600-1700 rpm, och bra respons på gas i hela registret. 9,5 i komp på båda cylindrarna. Fin i boggie, matta etc så slog till för bra kurs..
Väl hemma tömde jag tanken på all soppa (fick ur i princip allt via hävert) och fyllde på ny soppa. Köpte 4 nya BR8ECS tändstift och drog ut på tur. Gick klockrent ToR dit vi åkte, men efter hemkomst körde jag själv en sväng varpå jag stängde av den ett kort tag, sen gick den på 1 cylinder igen vid start. Bytte stift och den gick. Dagen efter startade jag den och körde en kort bit, varpå det blir samma igen efter ca 3 min färd, en cylinder. Tar upp båda stiften utan att torka av och det är gnista på båda sidor med båda stiften, men gick på 1 cylinder ändå.
Byter stiften och den går igen. Kör en kort sväng varpå den tvärdör (som man klipper en kabel). Startar och går som vanligt.
Ett känt fel jag vet om är att det verkar bli vacuum i tanken då det pyser när man öppnar locket. När den stannade hade jag dock locket löst skruvat.
Tips vad jag kan kolla?
Nyss köpt en Ski-Doo GTX 600 SDI -06 och nu går den på 1 cylinder. Den har gått 540 mil, varpå 35 de senaste 5 åren. (Äldre person som haft den).
När jag köpte den hade de kört en kort sväng varpå den börjat gå på en cylinder, sa man. Vi bytte tändstift och då gick den fint. Tomgång bra/jämn ca 1600-1700 rpm, och bra respons på gas i hela registret. 9,5 i komp på båda cylindrarna. Fin i boggie, matta etc så slog till för bra kurs..
Väl hemma tömde jag tanken på all soppa (fick ur i princip allt via hävert) och fyllde på ny soppa. Köpte 4 nya BR8ECS tändstift och drog ut på tur. Gick klockrent ToR dit vi åkte, men efter hemkomst körde jag själv en sväng varpå jag stängde av den ett kort tag, sen gick den på 1 cylinder igen vid start. Bytte stift och den gick. Dagen efter startade jag den och körde en kort bit, varpå det blir samma igen efter ca 3 min färd, en cylinder. Tar upp båda stiften utan att torka av och det är gnista på båda sidor med båda stiften, men gick på 1 cylinder ändå.
Byter stiften och den går igen. Kör en kort sväng varpå den tvärdör (som man klipper en kabel). Startar och går som vanligt.
Ett känt fel jag vet om är att det verkar bli vacuum i tanken då det pyser när man öppnar locket. När den stannade hade jag dock locket löst skruvat.
Tips vad jag kan kolla?