Ok, den jag köpte var den med 2 lägen (vajerstyrd). Jag tänker att en Summit kan må bra av en sån här. (På polaris ser jag kanske inte samma behov för de jag kört lyckas jag inte få skidorna i luften så att det är ett problem men en turbo kan säker bidra till rediga skidlyft
)
Jag gillar ju att det reser och har sig, köra på rulle men ibland är det ju en jättenackdel. Man har ju hamnat i situationer där man är osäker om man verkligen kommer att lösa problemet pga att skotern slår runt. Så av den lilla infon man kan hitta på nätet så blir jag kanske nöjd. Om karaktären ändras så pass mycket som den gör mellan att jag har hårdast fjäderspänning vs lösast inställning i boggien så räcker det nästan. Samt att enkelt kunna ändra detta. Förra vintern blev det mest att jag körde med boggien lite halvhårt inställd för att ha "lagom" skidres med påföljden att det blev tråkigt ibland och man slog runt ibland.
Asker: jag såg en bild på ett trasigt fäste och jag läste mig till att han som hade råkat ut för det hade fått en förstärkt variant på garanti. Min var förstärkt på den punkten. (bakre infästningen för arc-dämparen). Dämparen är en Raptor.
Menar du att den går sönder på maxkopplat läge om man håller på och hoppar. (Jag är dålig på det där hoppandet...det känns som man flyger i luften men mattan har i bästa fall lättat helt från backen
)
Det jag är mest orolig över är väl att man drar sönder vajern med någon kvist eller liknande samt att hålla reda på de olika lägena men det lär väl ge sig antar jag. Fick den billigt så då kände jag att det var värt att chansa.