Har själv ägt en IQrr i 6 år och har testat det mesta. SLP helsystem, Dynoport helsystem, V-force3, portade cylindrar och vevhus, olika variatorsetup osv. Det som märks bäst är nog variatorkitt och matta med högre kammar (har själv backcountry 44mm).
Har blivit trött på oljudet från dessa "trimrör" på äldre dagar och skulle helst köra med orginal rör men troligtvis pga portningen så går motorn dåligt med det. Funkar dock bra med orginal motor.
Lägg dit primärfjäder 180/320 Rosa (venom är väl märket idag)
sekundärfjäder 160/280 svart/silver
10/62 vikter (sikta på ca 8200 max rpm)
Har du orginal variatorer så lär du nog märka skillnad.
Bestyckningen är också en sak som bör kollas över ifall man upplever att maskin bluddrar och så. De är väldigt fett bestyckade orginal.
Detta är ju såklart beroende på var du kör men vid havsnivå med orginal motor så brukar det funka med huvudmunstycke 390-420, pilot 30.
Bestyckar du om bör du kolla färgen på stiften vid halv gas och full gas så att den inte går för snålt.
Dessa motorer går lätt upp i 650° avgastemp vid halvgas men det verkar inte vara farligt. Har kört 670°-700° längre sträckor utan härdsmälta.