Ok då låter de riktigt. Men då återstår bara att motorn sitter för långt fram eller så har du fått en för kort rem. Eller så klämmer primärvariatorn ihop skivorna redan på tomg? Men för att de ska göra det måste primärfjädern va av eller något fruktansvärt slut och så slut fjäder har jag aldrig sett. En slut fjäder kan mycket väl sänka tillslagsvarvet med 1000 varv men knappas till så lågt som tomgångsvarv. De är förmodligen någ lurt med primären typ att den kärvar så den inte går tillbaka fullt ut när motorn är igång. När du väl stannat motorn kan den faktiskt gå tillbaka helt för då släpper vikterna lite tryck så du blir förvirrad. Kolla om du kan se glipa mellan rem o skivor även då den är igång på tomg, gasa till några ggr så den slår ihop och släpp gasen till tomg och kolla glipa igen. Du har väl inte smort in glidbussningen på primärvariatorn med fett eller olja? Man ska bara rengöra bussningarna och variatoraxeln, man kan smörja med torr smörjspray men de ska inte behövas.