Snöskoter Hjälmar!?

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Kolla in det här http://www.24mx.se/cross/Crosshjälmar/k24/Crosshjälmar_AIROH/s265/ och dra förbi nån handlare som har Airoh! mellan 3k-3.5k är ett kap. det känns fan inte att man har den på sig!!! Du måste bara prova en! :D (OBS! dvs 950grams hjälmarna!)

Intergralhjälm har man när man åker hoj! crosshjälm + facemask (en riktigt bra!) + ett par bra skoterglasögon (tjock foam , dubbelglas)
Kan bara hålla med,köpte en airoh stelt ifjol och kommer aldrig dra på mig en 1300g++ hjälm igen.Dyr tycker många värd varenda krona säger jag och vet man vad man har för storlek kan man köpa den utomtlands för en billig peng men priserna på 24mx är de bästa jag sett i Sverige.

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Efter en krasch kunde jag inte längre ha en ca 1350g-hjälm, fick huvudvärk direkt.
Bytte till Airoh Stelt.
Efter det: ingen huvudvärk.

Snåla inte på hjälmen. Be mamma om ett bidrag! :nod:

Ser att de finns på Blocket just nu för 2999 kr, nya. Ruggigt prisvärt.

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Har då en LAZER hjälm, kommer inte ihåg vad den heter, men väger bara 1000gr :) lätt och bra ! men dock inte den billigaste hjälmen heller. Men ingen idé att snåla när de gäller så viktiga saker som skoter hjälmar.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Och jag köpte nå sno pro skrot för 900:- och jag är jättenöjd. Lider inte av ont i nacken och jag lägger hellre 3000:- på bensin än att lägga 4000:- på en "bättre" ?!? hjälm.

Kör man MC/har för mycket pengar alt har svag nacke så är väl de dyra lättare hjälmarna najs men kom igen ... Jag tror det är minst lika viktigt att byta ut hjälmen regelbundet.

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Funderar på att köpa en hjälm hos dirtbikexpress.co.uk, någon som vet om det tillkommer mer än den frakt som framgår i sin varukorg?
tex. när paketet kommer till sverige, om något annat företag tar betalt?
Vilket företag sköter frakten i sverige? DHL ?

setras

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
2
18
Sollefteå
Har du betalat frakten så ska det ju vara det priset, dock så kan det tillkomma tullavgift om den fastnar i tullen, brukar väl ligga på runt 25% av det pris du gett för varan.