Sne medar men raka stag?

B

Biosteel

Sv: Sne meda men raka stag ??

tur att dte löste sig ganska billigt då :) och vi blev en erfarenhet rikare :)

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall

Jo, det var tur att jag såg bengans annons i förgår :) Och nästan gång det kommer två stenar som står nära varandra så ska jag söka närmsta väg runt dom och inte fara mellan :D

Man lär av sina misstag.

Kommer med bilder då jag byter a-armen åsså blir det att gämföra a-armarna så man ser om den är mycket krökt.

Last edited:
B

Biosteel

det blir perfekt för nästa person som kommer att ha användning för tråden :)

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Så där jag. Då var nedre a-armen lös och den var ganska skev :D
Blev lite bilder då jag fick en ruskigt tungstart och har ganska kortstubin så ja glömde bort kameran.

Men så här har jag gjort för att ta bort den:

*Ställde upp skotern på en yeepdunk så att medarna hänger fritt.

*Tog lös huven för det är så jädrans mycket lättare att skruva utan den.

*Tog lös luftburken och tog lös insprutet från insugsgummina.

*Sen har man en bullt jäkel som går in under insprutet, därför tog jag lös dom.

*Luftburken tog jag lös för att det var en bult som gick in under den så för att få lös den så var det bara att ta lös luftburken.

*Sen lossa jag alla bultar till a-armen, men bulten som går in under insprutet tog jag sist för den gick inte att dra ut så jag tog lös dämparn från spindeln och dom andra 2 bultarna först, sen var det bara att dra lös den som gick in under insprutet.

Här är några av dom få bilder jag tog:

Muttern som sitter under inspruet, gäller att ha små händer och smala armar när man ska ha lös den

Nu är a-armen lös och där ser man hur jag ställde yeepdunken. Råkades dra lös förvärmnings slangen till insprutet så det rann ut ganska mycket glykol på golvet så nu är hunden portad från garaget ett bra tag.

Så här såg a-armen ut, den var ganska skev

Åsså skulle jag villja tacka Bengansmotor för den proffsiga servicen och den ruskigt snabba leveransen. Maila honom på måndag kväll, fick svar på tisdag att han skicka den och jag hämta ut den idag(onsdag).

Jag köpte inte en splitter ny. Köpte en beggad av Bengan för 950kr. Han tog 1250kr för en ny vilket är 800kr billigare än en ny från ÅF och för dom hade det tagit ca 1-1½ vecka för att få hem a-armen.