Strömsund!

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Missöde vid Grönön? Nån som har koll på hur det gick till?
Vad jag har hört så va dom alkohol påverkade och dom skulle gena över sjön från Tullsås. På vägen över så sjönk den första skotern å sen när den andra skulle köra över för å hjälpa den första så sjönk hans skoter oxå..

Som tur e så är de ju inte spec djupt där ute, max 5 meter så de borde inte va så svårt att få upp dom igen.

Har ingen aning om vilka de va.

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
vet vilken en av herrarna det var som åkte igenom och enligt min tanke om honom så är alkohol nog ganska okänt för han :)

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jag har kört nåra km på sjön :D riktigt underhållande :p men håll er efter strandkanterna om ni ska köra på sjön, isen känns inte spec säker längre.

Under bron bör ni bara köra om ni har dödslänktan elr bra med fart, tyckte de såg ut att va öppet där under..

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Närmast Strömsundssidan av bron är det bottenfruset så här på vårkanten, men där är det istället dagvattenbrunnen utanför hembygdsgårdsbryggan som släpper ut en massa smältvatten till en trevlig vak.

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Tjena!
Hur är snön där uppöver? Funderar på att fara till Inviken nästa vecka och de skulle vara trevligt att veta hur föret är innan man far. :ciao:

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Efter en dags uppvärmning är snön som socker. Extremt porös och inget du vill köra fast i då den är mycket tung.

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Man kan onekligen ha kul ändå. Och åker man någon mil är det dubbla snömängden mot fjällen, så speciellt tråkigt är det inte. Allra minst med tanke på att du kan åka i t-shirt till helgen.

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Skulle vara trevligt att ta en grillvända på fredag. Bara på nån tjärn och glassa lite, dagarna med godtagbart före är räknade.

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
ja det håller jag med om, fångtjärn hade ju en fruktansvärt skön led sist ja va dit iaf :) petter bubbla ju om att fara till renån men det verkar långt, plus att ekonomin inte tillåter tror jag... :) men gärna för mig att åka nånstans!