Strömsund!

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
ja vi får väl hoppas på det bästa, har dock ingen stress ännu då ja ska tvätta och byta olja i skotern och även montera lite grejer så den står fortfarande halvt fastfrusen i backen.... :)

har du kollat med strömsunds skoterklubb?

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Nej, jag har inte fått tummen ur än å tagit kontakt med klubben i den frågan.

Trodde först att det kanske var nån här i byn som kollade fångsjön och bålsjön, fångsjön är ju i anslutning till led, men vad jag vet går väl ingen led direkt över sjön och bålsjön är ju en bit ifrån ledsystemen.

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
okej, ja du jag har ingen aning jag. men du kan ju som sagt höra med jerker olausson tror ja han het, han har nog koll på det hela.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Som olofmikael säger så är det mest troligt Jerker Olausson du ska höra med.

Blött rakt över hela sjön, jag hade då inte gett mig ut på sjön än iaf. möjligen följa stranden mellan mig och bort mot där leden går upp borta vid rotnäset. Men tycker de känns säkrast att vänta tills de har fått sjunkit ihop och frusit lite.

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Sådär. Får väl se om man vågar sig ut på en tur imorrn med Killern. Har en del inkörningsmil att avverka innan säsongen börjar på riktigt. Var det verkligen så dåligt på sjön? Jag som var tänkt att åka över och tanka :(

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
Tror knappast de ska va några problem att köra ! kanske lite snö men de går nog utan problem efter den jävla kyla som varit!

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Fortfarande slask på vissa sjöar, var själv och provborrade bålsjön utanför strömsund och mestadels låg isen på ca 28cm i tjocklek, dock inte kärnis. och bitvis fortfarande en hel del slask. Nu är väl detta inte något som måste stämma med andra sjöar härikring, men jag litar fortfarande inte helt på isarna i alla fall.

Ska jag ut så går jag först och provborrar. Det verkar som om det fryser ganska ojämnt. och snön isolerar mycket mer än man tror.

Jag tar dock gärna emot info om de andra sjöarna runt flata

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Ser man på Vattudaln är den inte sänkt nåt speciellt än. Fullt körbar på de flesta ställen, men en del slask på grund av att den är så pass hög än, och vindvakar.

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Drar upp tråden efter att ha sett prognoser om chans till uppåt två decimeter snö nästa vecka. Det börjar närma sig nu.. det där vi väntar på!

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Vet ju iochförsig hur sommarn blev bara för att jag köpte taklöst, så kan tänka mig hur vintern blir...